haha...tro mig jag HATAR shell i övrigt och slutar snart..MEN i det här fallet har det inte funnits ett enda klagomål faktiskt. Var väldigt skeptisk själv från början men fler å fler kom in och delade med sig av sina positiva åsikter.
Ambulansen har i vissa län skrivit kontrakt med shell för att få tanka V-power i sina tjänstebilar och dom hade innan det en lång testperiod där dom mätte å hade sig för å kolla bensinen.
Självklart gör bensinen sig bäst i en bil som har större motor, är trimmad eller liknande...du känner ingen direkt skillnad i en vanlig bruksbil där du bara sitter å fis-kör. Utgick då ifrån att dom flesta på det här forumet INTE gör det med dom bilarna bensinen isf skulle tankas i.
Och nej...det går INTE att tanka V-power i dieselbil..det är fortfarande bensin vi pratar om.
Tror ni uppfattat d hela lite fel om ni tror det är nån super-bensin vi snackar om. det handlar ju snarare om att få en bil som går renare,V-power förbränns mer än tex 95oktan. det mår ju hela bilen bättre av och blir därmed piggare. Sen tar det mer än en tankning för att känna av nån skillnad.
självklart är det ju alltid så att ju högre oktan desto bättre...och om man tycker att det är onödigt pga att det ger kanske bara några få hk så e d ju ens eget val. Bara lite roligt hur mkt annat man kan göra för att modifiera sin bil för att det ger kanske 1hk. Allt e ju relativt eller hur ;P