2862
Sök

Problem med höjning av E30 cabriolet

191 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Jag har en E30 cab 325iC som jag försöker höja lite grann. Jag vill fortfarande ha bilen sänkt, men i mina ögon är bilen extremt sänkt och jag köpte därför en sänkningssats på 40/40 i tro om att bilen skulle bli lite högre vid montering av dessa.

Tji fick jag när bakfjädrarna var urplockade och jämfördes med de nya "40mm fjädrarna". Döm av min förvåning när jag noterade att dessa var exakt likadana. yikes Jag löste problemet genom att tillverka två nylondistanser ca 15mm tjocka, vilka lades lite diskret under genomslagsgummit.

Nu till problemet, framvagnen. Vid stora rattutslag och ojämnt underlag tar däcken lite blygsamt i skärmkanterna. Vid inspektion från sidan verkar det som att framdäcket ganska precis är "i nivå med skärmkanten" när bilen står på plant underlag. Vid normal körning tar inte däcken i skärmkanterna varför jag tror att en höjning på ca 10-15mm skulle vara det ideala.

Jag har ingen aning om hur långa de nuvarande framfjädrarna är, men bilen var iallefall sänkt 40mm bak. Det går inte på något bilprovningsvänligt sätt att montera nylondistanser. Jag har letat överallt efter 20mm sänkningssats vilket jag personligen tror är den nivån jag letar efter.

Hoppas någon förstår mitt problem och kan komma med en bra lösning!

E30 325 Rösta gärna...

Sök