![https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250901/250901-71d27d5cec3505aec31505e4f8aafc62.jpg]()
Ända sedan de dök upp på min radar har jag verkligen gillat Nissan K11. Det är nästan som om Nissans design-team träffades i 1992 och sade: "låt oss bygga en modern arvtagare till Mini Cooper!"
Den är lite trång. När man sitter i den, är det som att ens personliga sfär med knapp nöd är omsluten av en bil.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250901/250901-dbbb508350c8c2a752d650300328ca70.jpg]()
Detta är den tredje K11 jag äger. Av de två tidigare var den ena voltad, och den andra väldigt frasig i plåten, så det blev inte så mycket av dem. Men så fick jag tag i den här. Hyfsat lågmilad, om än ganska äten. Jag var i desperat behov av en "daily driver", så det fick den bli.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250901/250901-c90e047ca848e05ccaff8201f6aa76d3.jpg]()
Det är en underbar liten bil att köra, och är oväntat varvglad! Men oj, finns det saker att göra! Mest akut: vänster framskärm håller på att trilla i bitar, och tankens avluftning sitter igen, så det tar en halvtimme att fylla upp. Jag misstänker att jag även kommer bli tvungen att göra om sparklådorna ganska snart.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250901/250901-74eb1579ab35746ef6a961098f6de103.jpg]()
Saker jag gjort på den såhär långt:
* Bytt gasfjädrar i bakluckan.
* Bytt fläktmotstånd, samt opererat bort en jävla kola från bladen på kupéfläkten.
* Bytt påfyllningsrör till tanken.
* Opererat bort de töntiga strålkastartorkarna och skickat dem till England.
Planer: Bredare hjul, sportratt, sänka en smula, och få den att se lite fränare ut. ?
Nedan: Den mäktiga motorn på 1,3 liter.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250901/250901-5be0c0d7bfc73db9184bf84e663e5172.jpg]()