Tjena! Har precis köpt min nya räcer där 18" fälgar följde med. Nått i samma färg som olja sitter stenhårt på framfälgarna. Jag får helt enkelt inte bort skiten och då har jag prövat med diverse olika "elaka" medel men det sitter fast!!! Nån som vet hur man ska få bort det?
Tjena! Har precis köpt min nya räcer där 18" fälgar följde med. Nått i samma färg som olja sitter stenhårt på framfälgarna. Jag får helt enkelt inte bort skiten och då har jag prövat med diverse olika "elaka" medel men det sitter fast!!! Nån som vet hur man ska få bort det?
Bromvätskan är inte en olja. Tror att den är en alkohol (men minns inte) och någon gammal kemisk regel säger "lika löser lika". Prova med någon alkoholbaserad lösning.
Turtlewax fälgtvätt har alltid funkat bra på mina fälgar.
Använder vanligt fälgrengöringsmedel som man kan köpa på meko å de funkar finfint Löser upp allt.. sen kan man vaxa fälgarna efter så är de lättare att rengöra dom nästa gång
mmm körde turtle extreme cleaner den funka grymbra på få bort fastbränt i lack borde funka bra på fälgar med . Får gnugga bra men det funkar. Extreme Waxet e åxå jäkligt bra använde jag efteråt
Ska ta och prova lite turtle produkter då. Men dom kostar väl apmycket.
Jag provade med ett medel jag har som är till för att rensa bort packningsrester i motorer. Det är jävligt starkt och bubblar och fräser när man her på det. Men det tog inte ens bort det så jag vet i fasen, men jag får prova. Man vill ju att Bling-blingsen ska se snygga ut!
Bort går det alltid med något medel.. lite intressant vore att veta vad det är för skit du har på fälgarna. Vanligvis så brukar svart, sotliknande skit på framfälgar vara bromsdam.