2559
Sök

Lacka sidolisterna?!?!

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Ricky skrev:
be någon duktig att photo shopa dina lister i bilens färg smile

Hehe flickan fixade till det lite snabbt i Photoshop och jag tyckte det såg rätt bra ut faktiskt.
Men det blir juh helt annat i verkligheten.
Hmm det börjar luta åt att lacka dom röda.

Tack för alla svar/Nazty

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

Billackerare
365 Inlägg
19 augusti 2008
Nazty skrev:
Har du/nån nått råd på hur man gör för att få bästa resultat på lister och dörrhandtag??
Så att det inte börjar flagna, bli bubblor och sånt?

Tack för alla svar/Nazty

asså jag har ju för mej (minns inte hur dom ser ut) men ja har ju för mej att listerna o handtagen på E36 är av "strukturfärg", då måste du slipa rätt så hårt på dem för o få bort de "ruliga"..sen när du gjort de så e de bara o lägga på en RIKTIG grundfärg (inte spray) o sen slipar ni den fint..o sen e de bara o lacka ..ska inte hända nåt..ja har gjort så många gånger o ägaren/ägarna har aldrig kommit tillbaka..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

379 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Crazygreek skrev:
Nazty skrev:
Har du/nån nått råd på hur man gör för att få bästa resultat på lister och dörrhandtag??
Så att det inte börjar flagna, bli bubblor och sånt?

Tack för alla svar/Nazty

asså jag har ju för mej (minns inte hur dom ser ut) men ja har ju för mej att listerna o handtagen på E36 är av "strukturfärg", då måste du slipa rätt så hårt på dem för o få bort de "ruliga"..sen när du gjort de så e de bara o lägga på en RIKTIG grundfärg (inte spray) o sen slipar ni den fint..o sen e de bara o lacka ..ska inte hända nåt..ja har gjort så många gånger o ägaren/ägarna har aldrig kommit tillbaka..

Okej det får bli till att prova det då:)
Går det åt skogen blir det väl bara till att beställa nya lister och dörrhandtag, värre än så blir det juh inte.
Då blir det nog att lacka rött.

Tack för alla svar/Nazty

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
19 augusti 2008
Tycker du ska lacka dom röda eftersom hörnen/listorna på din eftermarknadsfront är röda

379 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Tycker du ska lacka dom röda eftersom hörnen/listorna på din eftermarknadsfront är röda

Mm, det börjar luta mer och mer mot att lacka dom röda.

Tack för svar/ Nazty

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
19 augusti 2008
Röda helt klart, smälter in bättre och helhetsintrycket på bilen blir bättre. Men som Crazygreek sa så gäller det att slipa ner "strukturen" i listerna så de blir plana. Har själv lackat ett par lister och jag slipade dem plana först, det höll riktigt bra. Inte en tendens till att släppa.
Senast redigerat av Marcus_89 (19 augusti 2008)

379 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Röda helt klart, smälter in bättre och helhetsintrycket på bilen blir bättre. Men som Crazygreek sa så gäller det att slipa ner "strukturen" i listerna så de blir plana. Har själv lackat ett par lister och jag slipade dem plana först, det höll riktigt bra. Inte en tendens till att släppa.

Hehe nu låter det nästan helt och hållet åt att lacka rött.
Tack för tipset och svaret/Nazty

Sök