3357
Sök

Motorbromsa med en B230FT (-90), stryps bensinflödet då?

107 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
frasse4 skrev:
Om du motorbromsar på lite högre varv runt 3000 - 4000 och den baktänder (poffar) är det ett tecken på att den får soppa även på motorbroms...

Det är inget jag märkt av, så då lär det ju vara så att den stänger av då. Kanon wink

la_palma, tack för tipsen. Fast kan säga som så att Nissan Micra känns inte som nå val, har man kört Volvo 745 så är man van med lite plats tongue

Rolig, hållbar, snål, se skaplig ut.. svårt det där med bil sad

1 353 Inlägg
19 augusti 2008
Köp tyskt så får du effekt, dom drar hyffsat lite(om du inte köper mercedes med V8 eller liknande), ser bra ut, skön komfort osv. smile

BMW och Opel är mycket bra bilar!
BMW om du vill ha lite roligare och mer komfort
Opel så går det ruskigt billigt, och det finns fortfarande effekt i bilarna.

There's no replacement for displacement

Eliminator
1 441 Inlägg
19 augusti 2008
Du kan ju alltid skicka in neutralen vid inbromsningar och vid trafikljus, så kanske du sparar nån krona.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

107 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Batta, får tacka för tipsen wink Nu när du nämner det, komfort är något jag eftersöker också, då 745:an min redan har AC, elspeglar, elhissar och cetrallås så blir det svårt att leva utan det tongue

Sokrates, det gör jag redan. Eller ja, vid tillfällen då jag måste stanna (trafikljus osv). Så spar man även på kopplingen smile

Om någon vill veta så kom jag 15 mil på 30 liter vid senaste crusingen här (=stå i "kö" genom halva stan). Blev en hel del 2-metersrullande och växlande mellan neutralt och D.
Så jag kan ju bara gissa hur mycket bensin som gå åt totalt alla gånger man står i stoppljus och inte lägger i neutralt wink

Sök