4037
Sök

Problem med AC i BMW 525i 24v 1991 e34

7 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Följande:
Köpte bilen.., ägaren påstod att det var nåt slags el-fel.., att AC fungerade ibland..

I början jag ägde bilen, så startade AC-pumpen och den gröna lampan för AC:n då jag startat
bilen.. Men efter 5 sekunder slocknade lampan och motorvarvet steg..
Slog av motorn och upprepade proceduren.., samma sak

Efter drygt 2 veckor slutade den totalt att starta...
Kollade säkringarna.., men dom är hela..

I förrgår öppnade jag huven och hittade, mest troligt "påfyllnings-saken".
Skruva loss en "hatt".. därunder nåt som liknar en däckventil..
Tog en skruvmejsel och tryckte ned "ventilen". Det pyste.., och en lukt liknande stark svett
sipprade genom min näsa...

Är det gasen som finns kvar eller är det vanlig luft som trängt in och "komprimerats"
Vad kan felet vara ?

R_Lundstrom
26 juli 2008
hej svårt att säga men pyste det mycket eller lite???? verka de va mycket tryck??? det troliga felet är att du har ett läckage i ac systemet och att gasen läckt ut...
För har man för lite gas slår inte pumpen till... Mvh

7 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Det var hörbart att det pyste.. Trycket är lågt !

Jag undrar vilket alternativ som är bäst, och billigast vid provtrycknig..
1. Med flourreserande/UV-ljus
2. Den gamla hederliga med manometer som håller ett visst tryck under en viss tid
    (Har hört att tork-filtret kan paja)

2 600 Inlägg
26 juli 2008
pappa ha nått liknade  ac går igång som vanligt men så slår den till och från hela tiden ta inte mera än 5 sec så slår den från och till igen och kyler inget. vad kan vara fel? ha me tryckt på ventilen och då pös det till.

gör som jag kör gubba racer=)

R_Lundstrom
26 juli 2008
Ja lättaste är å fylla i R134 (gasen) sen finns det ett spårmedel man har i...
Sen får bilen stå å gå me acn på typ en timme så medlet får värka sen kan man ev se läckan med uv lampa med gula glasögon!!!
ja torkfiltret tar ju bort fukten ur ac systemet och har du ett läckage så komme fukt in å filtret bli mättat å måste bytas annars dålig effekt ur Acn....
Men man kan trycka me kväve oxå..men då äre nästan omöjligt å hitta såvida du inte har ett stort hål i kondenssorn....MVH

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 juli 2008
åk in till nån som håller på med kyl kostar typ en 500ing så får du veeta vad för fel som är trasigt

2slow

R_Lundstrom
26 juli 2008
Jo gör det dagligen!!!!lagar AC
MVH

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 juli 2008
ok då undrar jag om du blåser in kylmedel i system du vet har en läcka för att kolla om det läker?

2slow

R_Lundstrom
27 augusti 2008
nej provtrycker med kvävgas...Mvh

Sök