3008
Sök

Audi har nu en bil som heter S5 Evo. Rätt eller fel att kalla den så?

DFFL
9 020 Inlägg
27 augusti 2008
LAE skrev:
Om jag får tolka det hela så tycker de flesta i detta forum (ni som har skrivt i den här tråden) att det är helt rätt av Audi ingen som tycker det är fel?
Det är alltså fritt fram att kalla en ny bilmodell något som förknippas med en annan?

Evo ägs inte av någon. (Kanske av Audi nu.)
Därför är det inte heller fel att göra så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 354 Inlägg
27 augusti 2008
vad jag vet så är det bara audi som använder evo bland bilmärkena. skäll inte ut mig alla mitsu personer kolla på bilarna så står det evolution och inte evo

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 354 Inlägg
27 augusti 2008
i dagsläget alltså inte förr utan idag

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Thorssa
27 augusti 2008
LAE skrev:
Om jag får tolka det hela så tycker de flesta i detta forum (ni som har skrivt i den här tråden) att det är helt rätt av Audi ingen som tycker det är fel?
Det är alltså fritt fram att kalla en ny bilmodell något som förknippas med en annan?

Men isåfall så har ju Mitsubishi gjort lika fel då de är långtifrån de första med Evolution bak på en bil. Och inte är Mitsu Evo I den äldsta bilen som förknippas med Evo heller så även där har de alltså gjort fel enligt dig.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 augusti 2008
LAE skrev:
turboforssen skrev:
till å med volvo har kallat sina bilar evolution å då 1981 smile volvo 242 evolution

Kan knappast ha varit någon serietillverkad bil av Volvo med detta namn på bakluckan vilket Audi S5 Evo är. Om det nu är så så kanske Volvo var en av dom första med  namnet Evolution.

ha ha nja 500 ex blev det i alla fall tongue 500 grupp-a kopior:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

4 506 Inlägg
27 augusti 2008
Om man förknippar en Audi Evo. Mercha EVO lr annat som kallas evo med en Mitsu Evo så beror det snarare på brist av kunskap än att man skulle tro att det är en "mitsu evo".

Kan du andas kan du dö.

2 337 Inlägg
27 augusti 2008
Skiter fullständigt i om Audi döper den modellen till Evo, vilken jävla kärra. Redigt hög "vill-ha" faktor på den!

markholm
27 augusti 2008
LAE skrev:

Isåfall får man nog dra det hela tillbaka på 80-talet, idag när man säger "evo" tänker nog de flesta på Mitsubishi Evo.

Jag tycker det är rätt att kalla en värre modell för "evo".

Mitsubishi har ju RS-modeller av sina Evosar också... tongue

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
27 augusti 2008
Evo på en Mitsubishi är väl ändå bara en förkortning? Alltså är det väl inget officiellt, så Audi kan sno det hur mycket dom vill. Eller har jag fel?

Whine whine!

2 283 Inlägg
27 augusti 2008
markholm skrev:
LAE skrev:

Isåfall får man nog dra det hela tillbaka på 80-talet, idag när man säger "evo" tänker nog de flesta på Mitsubishi Evo.

Jag tycker det är rätt att kalla en värre modell för "evo".

Mitsubishi har ju RS-modeller av sina Evosar också... tongue

Aa och då ska väl porsche och mitsubishi gnälla på varandra också?

Sluta lipa allihopa, mesar.

R.I.P. Michael Jackson!

huh?
10 427 Inlägg
27 augusti 2008
Suzuki Swift 1,6 GLX Corrosion Evolution -1991 was the shit wink
http://www.forumbilder.se/images/c37200835744Pd7bf.jpg
Den fetaste Saab90-dräparen. big_smile

markholm
27 augusti 2008
steifan skrev:
Suzuki Swift 1,6 GLX Corrosion Evolution -1991 was the shit wink