3422
Sök

Hjälp med min fiddy, Vad beror det på om det droppar för mycket bensin ur förgasaren.

1 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Tja. Jag fattar inte varför det droppar som fan från förgasaren! Kan någon ge mig tips vad som kan vara felet ? smile

big_smile

4 506 Inlägg
27 januari 2008
Packningar'na kan du ju börja att kolla.

Kan du andas kan du dö.

5 Inlägg
27 januari 2008
börja med att kolla packningarna , annars kan det vara nått annat skit , hände samma sak med min men då var det packningen . sad

Honda CRX grabben från Gävle

1 311 Inlägg
27 januari 2008
kan vara skit i förgasaren, flottören kan ha hängt sig också...

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

M3
40 Inlägg
28 januari 2008
Brukar vara att packningen till flottören sitter fel eller är paj. De är bara att öppna o glo. Mvh Jonas

584 Inlägg
28 januari 2008
Flotören har nog hängt sig. Ta isär förgasaren och gör rent ordentligt. Kan va en hel del grus där inne tongue

julgran
214 Inlägg
28 januari 2008
Skulle gissa på flotören, om de rinner ut bensin när du tex ska kickar igång den beror de nog på att flotören har hängt sig för att de kommit in nåt i förgasaren. Det är nog bara öppna förgasaren och göra rent så löser det nog sig.

1 497 Inlägg
28 januari 2008
Som tidigare sagt.
Flottören.

Men angående frågor om en fiddy har du nog kommit lite fel smile
Får nog räkna med att tråden blir låst ganska snart wink

8 156 Inlägg
29 januari 2008
Hej FiddyEmil, välkommen till Gargaget.org.
Som tidigare postare skrev så brukar vi inte tillåta trådar med diskussioner som handlar om epatraktorer, mopeder osv. Men nu finns det ju en hel del vuxna som sysslar med minicross,
så jag låter tråden vara.

/Moderator (Phaetoon)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

9 108 Inlägg
29 januari 2008
Hade samma fel på min för ett tag sedan. Då var problemet att packningen bakom kranen läckte, så jag sket i själva kranen och skruvade tillbaks ramen med mjölkpaket-packning wink Håller än idag, ett halvår senare typ. Köpte en ny kran men den passade inte på tanken.

2 Inlägg
27 augusti 2008
tjena! jag har en fiddy 125cc, jag har lite problem med att min bakbroms inte fungerar... alltså jag trycker ner bromsen men ingenting händer? vad ska jag göra?

jag har samt problem med kopplingen... jag vet inte vad problemet är men hantaget är löst och kopplingen tar inte när jag ska växla, elr t.ex ifall jag kör och jag kansske växel 3 i och håller in kopplingen så händer ingenting utan man kan gasa som vanligt och ingenting händer + att när man startar moppen så hoppar den på första växlen,  Hjäääääääääääälp meeej!!! :'( sad

Neerd
1 596 Inlägg
27 augusti 2008
1 kolla så du har bromsvätska o lufta systemet...
2 kolla så kopplingvajern är hel är den det så leta vidare.. kolla lameller mm

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

118 Inlägg
27 augusti 2008
orkade inte läsa allt men flottören som hakat upp sig skulle jag gissa.. lr att den inte tätar helt

Sök