2798
Sök

850koppling+940ltt m90 ? snabb hjälp!

77 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
godkväll! kopplingen är slut, testade med en koppling från en Fulltrycksturbo. men lamellen passade inte i splinesen! testade en 850 lamell 170hk modellen. och den passade i splinesen. frågan är då om tryckplattan passar på svänghjulet som sitter på LTT, alltså det tunga,grova. har hört att folk kör med 850 kopplingar så jag tänkte sätta på 850in lamell och platta. undrar bara om någon vet hur det blir med urtrampningslagret och om allt funkar, har ju m90 lådan. inge kul att sätta ihop allt sen behöva riva ner allting igen.

eller går det att förstärka orginal tryckplattan? sägs att det ska gå att svetsa en bricka på fjädrarna.

ska sätta ihop allt imorgon igen så behöver snabba svar tack:)

mvh rosengren

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!

-utan 940
1 728 Inlägg
28 augusti 2008
Kopplingen du testade med först måste ha varit från en äldre fulltrycksturbo med m46-lådan för det är samma koppling till LTT och FTT med m90. Jag vet inte om 850-plattan passar, köp en "712-platta" på en gång, en ny originalkoppling håller inte länge med 1,2bar...
Senast redigerat av Andreas 940 (28 augusti 2008)

77 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
har inte råd med nya tryckplattor och lameller just nu dessvärre:( 850kopplingen ska jag köpa av en kompis till ett bra pris.den ska klara 220-240hk ca.
så får vl se om den passar:O

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!

Sök