2578
Sök

Tona rutorna, få bort luffbubblor, hur?

1 131 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
En snabb fråga.
Tonar rutorna på bilen nu och blir en del luftbubblor på ena rutan.
Så frågan är blir det lättare att få bort luftbubblorna med mycket såpa/vatten, eller ska man ta lite såpa/vatten för bästa resultat?

Eller något annat tips
(använder mig av gummiskrapa,såpa/vatten & soyafilm)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 augusti 2008
blir det bubblor som inte vill gå bort kan man göra ett litet hål med ett rakblad sen värmer man och masserar bort luften och vips är bubblan borta... mycke vatten lite såpa bättre med för mycke vatten än för lite. lättare att ändra eller göra om det om man har saftigt med vatten
Senast redigerat av azid (30 augusti 2008)

2slow

1 131 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
azid skrev:
blir det bubblor som inte vill gå bort kan man göra ett litet hål med ett rakblad sen värmer man och masserar bort luften och vips är bubblan borta... mycke vatten lite såpa bättre med för mycke vatten än för lite. lättare att ändra eller göra om det om man har saftigt med vatten

a ok, men blir det inte små jack i filmen som syns då?

Avstängd
126 Inlägg
31 augusti 2008
annars bara sticka hål me en nål och trycka ut räcker smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 augusti 2008
Jo visst blir den mini små hål som bara du kommer se och känna till eller så väljer du att ha fula bubblor som alla kan se men att filmen är helt hel wink

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

1 131 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Sherlia skrev:
Jo visst blir den mini små hål som bara du kommer se och känna till eller så väljer du att ha fula bubblor som alla kan se men att filmen är helt hel wink

hm får kolla på detta=) kanske tar ner rutorna å tonar dem i värsta fall:)

82 Inlägg
31 augusti 2008
Mycket såpa vatten, både på rutan och filmen.
Lägg på den så att den ligger bra, dra men två skrapor från mitten ut till sidorna. Funkar bra för mig.

Som dom skriver åvan så kan man göra litet snitt i bubblan om man inte får bort dom, den får man hålla på med dett tag innnan dom försvinner.

12 Inlägg
4 september 2008
hmm skrapa rutan mer än en gång.. fråga bara e det biltema film.. i så fall kasta skiten. jag hade hellre väntat en månad till å sparat pengar å släppt det till en som kan det. kostar inte så jävla mycke..

Jag äger en blå fukt skadad skolåda

Sök