2684
Sök

Köpråd: Väggstativ till LCD/Plasma

OEM <3
6 957 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Hej hej!
Suttit å letat som satan men ja blir bara förvirrad, kan man med och köpa
Biltemas fäste för 399:- som klarar upp till 50" eller ska man rikta in sig på
Siba, OnOff etc.?

Kraven på fästet är att de ska klara en 50", har 37" nu men ska förhoppningsvis byta
upp mig till 47 - 50" eller iaf 42" i slutet av Sept.

Länkar/affärer mottages med glädje big_smile

Mvh Björk
Senast redigerat av Bjork (2 september 2008)

OEM <3

DFFL
9 020 Inlägg
1 september 2008
Jag hade köpt i en elektronikaffär.
Elgiganten, Siba och OnOff funkar ju, men HiFi-Klubben eller Hificenter är att föredra enligt mig.

Har aldrig köpt en enda pinal på Biltema och kommer aldrig att göra det heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
1 september 2008
Vad har du för krav på fästet? Ska du kunna "tilta" (luta TVn ner/upp) ? ska du kunna svänga den´, från väggen så att säga?

Jag köpte ett enkelt på Kjell o co för 400kr till min, och det funkar finfint. Justerbart på de flesta håll och tilt-bart (dock använder jag inte tilten nånsin..)
Att lägga 4x så mycket på Hifi-klubben är inget alternativ för mig. Dom 1200 lägger jag heller på bilen/soppa big_smile

/Mattias

Garaget Video Crew
842 Inlägg
1 september 2008
http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=1515

Kanske inte direkt nått riktigt väggfäste men jag tycker det e bättre med ett sånt, ska själv inhandla ett smile
Senast redigerat av Kajlie (1 september 2008)

OEM <3
6 957 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
matteeee skrev:
Vad har du för krav på fästet? Ska du kunna "tilta" (luta TVn ner/upp) ? ska du kunna svänga den´, från väggen så att säga?

Jag köpte ett enkelt på Kjell o co för 400kr till min, och det funkar finfint. Justerbart på de flesta håll och tilt-bart (dock använder jag inte tilten nånsin..)
Att lägga 4x så mycket på Hifi-klubben är inget alternativ för mig. Dom 1200 lägger jag heller på bilen/soppa big_smile

De ska vara fast, behövs ingen "tilt" funktion eller liknande, bara så att den sitter där tongue

http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=1515

Kanske inte direkt nått riktigt väggfäste men jag tycker det e bättre med ett sånt, ska själv inhandla ett

Mja, ska ha en ganska så mkt större TV-bänk än den, men tack ändå smile

OEM <3

OEM <3
6 957 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Elgiganten, Siba och OnOff funkar ju, men HiFi-Klubben eller Hificenter är att föredra enligt mig.

Tkr ja e tråkigt FireTraXX, allt är inte skit, köper tvättsvampar där till mina fälgar tongue
Å Putsdukar till rutorna big_smile

Du kan väl gå in å ta med dig en Colt för säkerhets skull wink

OEM <3

4 571 Inlägg
2 september 2008
kolla på fynda.se

DFFL
9 020 Inlägg
2 september 2008
Bjork skrev:
FireTraXX skrev:

Tkr ja e tråkigt FireTraXX, allt är inte skit, köper tvättsvampar där till mina fälgar tongue

Kan gå in där med John Rambo och Chuck Norris, annars så får det va så. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 september 2008
Vill du ha ett rejält fäste så rekommenderar jag Vogels stora.

De har både med och utan tilt. Tilten är ganska trevlig om man vill vinkla ner TVn lite. sen underlättar det mycket att kunna tilta fram TVn om man ska dra om kablar mm, i mitt eget fall hade jag fått lyfta ner TVn annars.

Vogels har kvalitet rakt igenom, rejäla och genomtänkta lösningar.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

OEM <3
6 957 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Bjork skrev:
FireTraXX skrev:

Kan gå in där med John Rambo och Chuck Norris, annars så får det va så. tongue

Ta med dig Jokern oxå som underhållning wink

Vill du ha ett rejält fäste så rekommenderar jag Vogels stora.

De har både med och utan tilt. Tilten är ganska trevlig om man vill vinkla ner TVn lite. sen underlättar det mycket att kunna tilta fram TVn om man ska dra om kablar mm, i mitt eget fall hade jag fått lyfta ner TVn annars.

Vogels har kvalitet rakt igenom, rejäla och genomtänkta lösningar

Finns vart?

kolla på fynda.se

Har kikat där, dom hade ett för 695kr som va ganska så smakfullt big_smile

OEM <3

104 Inlägg
2 september 2008
Ett tipps är att inte köpa fästet innan du har eller vet vilken TV du skall köpa beroende på vilken VESA standard den har. Dock är det vanligast med VESA 200 på en 50" och då kan jag rekommendera Vogels VFW065.

Det är ett mycket enkelt billigt fäste som framför allt stabilt och enkelt att montera.
Kan oxå tillägga att det är i särklass det fästet vi säljer mest av och har nog aldrig haft en kund som är missnöjd med det.

72 Inlägg
7 september 2008
jag gjorde ett eget då jag tyckte dom ville ha för bra betalt smile

&#305;l&#305;.l&#305;l&#305;.&#305;l&#305; NEXZON &#305;l&#305;.l&#305;l&#305;.&#305;l&#305;

Sök