3251
Sök

Rassel från Växellåda? Volvo S40 T4 2001

7 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Tja

Ett rasslande ljud kom från växellådan igår när jag körde hem, lite skrapande ljud nästan. När jag stannade för att titta närmare på problemet så försvann ljudet när jag hade kopplingen intryckt, kom tillbaka när jag släppte upp. Det rasslande ljudet är på alla växlar och oavsett varv dock mindre ljud vi högre varv. Däremot inget ljud alls när man backar? Vad kan det bero på? MKT tacksam för svar!

761 Inlägg
19 juli 2008
Hmm, hade det inte varit för att det inte lät med backen i hade jag satt en hunring på att urtrampslagret va kass.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

S40 T4
584 Inlägg
8 september 2008
talito skrev:
Tja

Ett rasslande ljud kom från växellådan igår när jag körde hem, lite skrapande ljud nästan. När jag stannade för att titta närmare på problemet så försvann ljudet när jag hade kopplingen intryckt, kom tillbaka när jag släppte upp. Det rasslande ljudet är på alla växlar och oavsett varv dock mindre ljud vi högre varv. Däremot inget ljud alls när man backar? Vad kan det bero på? MKT tacksam för svar!

det är något i växellådan som e paj minns inte vad det hette.. men samma problem har jag just nu såjag ska byta växellåda

Sök