3312
Sök

ekonomin

49 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
hej. tog en bil på avbetalning för ca 4 mån. men kommer att få problem med att få ekonomin att gå ihop snart om ca 1 månad på grund av lite privata skäll. någon som kan ge lite tips på vad jag kan göra för att bli av med bilen för den kostar mig mycket att ha kvar. det räcker inte bara med att få bort bilen för att det ska fixa sig men hade tänk börja med den först. fan vet inte vad jag ska göra det kommer att gå åt helvete.
kronofogden kommer säkert att komma in i bilden inte bara för bilen för andra grejer med.

SSS -12
3 217 Inlägg
26 april 2006
Lätt att vara efterklok, man ska inte ta en bil på avbetalning!

Oavsett vad så kan du kanske fula dig genom att ta ett banklån för att betala av allt för att sedan betala tillbaka lånet sakta men säkert!

Hur mycket rör det sig om då? 1 000 kr, 10 000 kr, 100 000 kr... Annars kan du ju få någon att gå i borgen för dig!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

49 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
runt 90 000

49 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
plus att bilen börjar strula. jag körde den till en verkstad och han skulle se vad som var felet men han kollade lite på den och sa att det kan vara start motorn och 1 hjullager eller 2. jag har en bmw 528ia-97 e39 så jag undrar om någon har tips på någon bra verkstad som kan fixa dom felen billigt och vad kan sånt kosta. om det nu är dom felen men ska kolla med honom idag. fan har redan problem med ekonomin vet inte om jag ens kommer att kunna fixa bilen. men måste nog göra det på något sätt för att kunna bli av med bilen på något sätt.

tacksamm för svar

SSS -12
3 217 Inlägg
26 april 2006
Du har inga kontakter som kan ordna detta till dig?

Sen är det en bra grej om du skriver var du befinner dig så att folk kan veta om du har folk i närheten av dig!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

49 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
fan det var mycket som hände blev av med jobbet fick fler utgifter

49 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
stockholm

SSS -12
3 217 Inlägg
26 april 2006
Finns mycket folk i Sthlm... Gäller bara att hitta rätt folk, och där kan jag tyvärr inte hjälpa dig!

Men se till att leta upp någon ungdom som gillar att pilla med bilar och kan göra det över en helg mot 500 kr + kostnaden för delarna som ska bytas!

49 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
hade tänk ta ett banklån för att betala till baka andra grejer som jag har tagit på avbetalning. eller helst bli av med bilen och dom andra grejer genom banklån. men dom ger inte ett lån för att dom säger att jag redan har lånat mycket (tagit grejer på avbetalning) från andra ställen.

SSS -12
3 217 Inlägg
26 april 2006
Aj då... Då får man helt enkelt bita i det sura äpplet och inte göra om detta misstag igen!

Hoppas verkligen att allt blir bra igen, ingen mening för mig att sitta här och älta... Hjälper inte dig vidare mycket!

Som sagt, lycka till med allting!

764 Inlägg
26 april 2006
zaza skrev:
hej. tog en bil på avbetalning för ca 4 mån. men kommer att få problem med att få ekonomin att gå ihop snart om ca 1 månad på grund av lite privata skäll. någon som kan ge lite tips på vad jag kan göra för att bli av med bilen för den kostar mig mycket att ha kvar. det räcker inte bara med att få bort bilen för att det ska fixa sig men hade tänk börja med den först. fan vet inte vad jag ska göra det kommer att gå åt helvete.
kronofogden kommer säkert att komma in i bilden inte bara för bilen för andra grejer med.

Du skule ha tecknat en försäkring som går in om du ej kan betala p.g.a sjukdom, arbetslöshet e.t.c

TeQuilla

2 014 Inlägg
26 april 2006
Borde inte vara problem för dig att ta ett lån för att lösa andra skulder om din privatekonomi tillåter kostnaden för det nya lånet. Det som kan vara problem är hur mycket du ska lägga ovanpå det belopp du behöver låna för att lösa dina andra skulder. Det största problemet är dock att få ett lån när man är arbetslös, vilket jag vet är allt annat än lätt...

Ett annat sätt är väl att sålla lite i dina andra utgifter om det är möjligt. Ofta kan man tjäna mer pengar på att minska sina utgifter än att öka sina inkomster.

Dessutom finns det, som tidigare sagts, försäkringar du kan teckna som sköter om ditt lån i upp till 12 månader i händelse av sjukdom, arbetslöshet, etc. Dock måste du ha arbete och vara fullt frisk när du tecknar denna försäkring, och det gör du då (oftast?) i samband med att du tar lånet.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

49 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
tänkte också fråga att bilfirman där jag köpte bilen ifrån säger att dom inte kan ta tillbaka bilen för att dom kommer att förlora pengar på det. för att dom betalar skatt när dom köper bilen och när dom säljer den. jag frågade om jag kunde betala skatten ifall dom köper bilen av mig igen och sen säljer den. men jag undrar om det är så som dom säger och hur mycket kan skatten ligga på om det är så.

Ölbryggare
339 Inlägg
26 april 2006
Antar att lånet står på bilen? Gör det inte det så är det väl inga problem?

145 Inlägg
26 april 2006
men vad e detta!?... Om du inte har några pengar och bara skulder och inget jobb och separerat (vad det låter som), då e det la inte så svårt att komma fram till vad man ska göra!?...SÄLJ BILEN! då får du tillbaka alla pengar och om inte så nästan allt...eller har jag missupfattat situationen?

tycker jue att en bils värde är 0  om man jämför med att man själv vill ha ngnstans att bo t.ex.

Sök