The_Dude skrev:
Varför ska man fräsa upp vevhuset ????? Om man skjuter upp oljestickan så har man för högt vevhustryck.
Är det inte bättre att åtgärda det höga vevhustrycket på riktigt, typ varva inte för mycket, köp kolvar som med smalare kolvringar. Sluta budget trimma och våldta motorerna med laddtryck, då kommer det till att hålla.
Angående fräsningen/borrningen av vevhusventilationen så finns den inte original på de tidigare motorerna mellan -94 och -99 har jag för mig.
-00 dök det plötsligt upp fönster i vevhuset mellan lagerbanorna och cylinderfoten, för att minska vevhustrycket.
Så det vi gör är att "eftermontera" vevhusventilationen.

Jo, det gäller ju bara att hitta boven i dramat vad gäller vevhusventilationen.
Det är en akilleshäl på T5orna, ofta sätter oljefällorna igen, och då blir det högt tryck.
Men jag har fritt blås, har kollat efter, plus att blocket är tvättat och tvättat och tvättat och tvättat och skrubbat, för att få bort all koks ifrån alla kanaler.
Budgettrimma och höja laddtryck?
Visst, min är chip-trimmad, men att det är budgettrimning?

Då är det många som sysslar med det!
