4100
Sök

saab 900t förlorat turbotryck laddar till 0

9 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Hej jag har ett problem med en saab 900 2.0turbo. När jag körde så hördes ett konsitgt ljud(ploff)och det var som att köra utan turbo men det blev mer turbo vissel. har laddtrycksmätare som bara går till 0 nu förut laddade den 0,8
snälla skriv tips om vad det kan vara

tack på förhand MVH Jsper

5 089 Inlägg
21 september 2008
skulle chansa på att en slang har lossat.. eller en intercooler som har smällt..

\Lindgren

297 Inlägg
21 september 2008
FLindgren skrev:
skulle chansa på att en slang har lossat.. eller en intercooler som har smällt..

X2

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

hej
291 Inlägg
21 september 2008
Min wastegate på forden, hoppade av axeln, då laddar turbon 0, bilen gick ingenting tongue. fixade det med lite NAJ tråd tongue.

Mvh R

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 september 2008
Kolla alla slangar och även rören, en liten sketen metallbricka som ska hålla bypass-röret på plats i kobran släppte på min 9-5:a vilket resulterade i samma sak för min del, bilen laddade precis 0 Bar eftersom allt laddtryck pös ut tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 164 Inlägg
21 september 2008
Kolla dina vakumslangar.
Skulle de va en till tryck slangarna skulle din fortfarande gå under 0 om du har kopplat allt rätt.

MVH

F

med lem
1 925 Inlägg
21 september 2008
visslandet är nog ett tryckrör eller intercoolern som är smälld ! kolla även vacumslangarna
Senast redigerat av _fillan_ (21 september 2008)

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök