Jag skall ha den som gatubil, det stod i annonsen att det var tänkt som ett dragracingbygge fast jag hade tänkt köpa en motor från JDM Engine Depot isånafall (
http://www.jdmenginedepot.com/jdm_engin … R_RB26DETT) och köra original (tills jag får råd att trimma).
Jag hade då definitivt inte tänkt göra dragracing med den.
Har mailat killen för några dagar sen och fick det här svaret *klistrar in*:
R33 gtr kaross
inga papper eller skyltar
byt tak plåt förra sommaren efter som den brann lite invändigt av tidigare ägare
lackad förra sommaren
helt rensad på inredningen och borttagen ljuddämpningsmassa
borttaget värmepaket
insvetsad bur , återstår några stag mellan dörrarna
och svetsa fast den nere i golvet
sitter R33 GTS bromsar fram med nya bromsbelägg
för att kunna få plats med 16 tummare som jag skulle kört med
sitter vita nismo sidoblinkers
invändigt är de bara ratt, instrumentbräda och panel som finns , 180mp/h mätare finns
plåten som ska sitta bakom baksätet saknas
sitter ingen växellåda eller baklump i , båda karanerna finns , den tunna och tjocka
tre drivaxlar höger fram saknas , hicas stag bak , orginal finns med kvar.
fram ruta finns , den jag köpt den av han ha den i ca 4 månader innan han smälde bilen
sido rutor finnna men inga lister runt dom , rutorna ligger lösa , finns ingen bak ,
sitter apexi stötdämpare runt om ,och xs-jätte intercooler finns med .
saker jag vet som saknas , huv, vinge , framlysen , bakruta,
all inredning , inga stolar , finns ett stols underreden till eftermarknads stol .
kan ta fler bilder om ni vill
pris ca35-40
Av mailet att döma så står det att huven saknas så jag tolkar det som att jag behöver en ny/beggad.
Men såna här smågrejer typ lister för rutorna och sånt, finns det att köpa på vanliga ställen (Biltema, Jula, OKQ8) ???
Sedan stod det att den är "helt rensad på inredningen" och att värmepaketet är borttaget. Det tolkar jag som att hela inredningen + värmepaketet finns kvar.
Jag sitter och räknar på hur mkt det skulle kosta att slutföra bygget (Det nödvändigaste för att den skall röra på sej utan putthjälp), då jag ifall jag köper MÅSTE veta att jag har råd att slutföra bygget eftersom jag tror att en kaross i det där skicket är hyfsat svårsåld. Och med en budget på 50-70k så kommer det att bli fruktansvärt tufft om det ens kommer gå vilket jag tvivlar på. Men då det här är min drömbil just nu så sitter jag och försöker få det att gå ihop och har stött på huven (och lackningen av den) som en väldigt stor kostnad, så stor att den kan sabba allt.
Så därför undrar jag om det går att hitta billiga halvrisiga huvar som man kan fixa till och lacka sedan, eller om ingen säljer begagnade huvar för att antingen så har man kvaddat bilen eller så är inte huven till salu utan bara hela bilen ???