2541
Sök

Vad ska jag ha för dumpventil till min Saab 9000 2.0T??

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
26 september 2008
#21
Ska du fästa den i orginal slangar så är det 25mm som gäller.

Jag kölpte en skit billig dump i aluminium och med kolv men den öppnar inte ens på min bil så den bara ligger nu. Vill du göra en massa försök med den och laborera så kan du få köpa den billigt! Kan ju gå å kapa fjädern eller nåt så kanske det funkar.

Är din orginal eller chippad?

//Per-Arne

1 585 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#22
Har köpt mig ett steg 1 chip från speedparts som ska monteras imorgon. Så den är inte orginal länge till. Hur gör man om man inte ska fästa i orginal slangar? Måste man byta ut dom då eller nått som förstorare det??
Senast redigerat av Jolle87 (26 september 2008)

1 585 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#23
Hitta en film här på garaget, Min låter exakt som denna saaben är det Avlastningsventilen som är trasig eller är det någon vakumslang som är sönder/sprucken? Tacksam för hjälp

http://www.garaget.org/video/c2ozaurqg5cv

7 274 Inlägg
27 september 2008
#24
Jolle87 skrev:
Hitta en film här på garaget, Min låter exakt som denna saaben är det Avlastningsventilen som är trasig eller är det någon vakumslang som är sönder/sprucken? Tacksam för hjälp

http://www.garaget.org/video/c2ozaurqg5cv

Kolla först vakumslangen till den, men jag gissar på att dumpen är trasig.


1 585 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
#25
Okey yes ska titta på vakuumslangen imorgon för att se om den är dålig. Men misstänker också att det är dumpen som är trasig..

7 274 Inlägg
27 september 2008
#26
Det är inte helt ovanligt att dom går sönder efter ett tag, men som tur är så kostar dom inte mycket.


1 585 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
#27
Okey mm allt har väll sin livslängd, Tittade lite på speedparts där dom säljer nya orginal dumpar. Finns två stycken olika, är den ena pirat och den andra orginal eller?
Senast redigerat av Jolle87 (27 september 2008)

7 274 Inlägg
27 september 2008
#28
Den "dyrare" är en bosch, exakt samma som orginal.
Den billigare är vad jag förstår en kopia.

Ingen aning om det är någon större skillnad på dom.


1 585 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
#29
Nää inte jag iheller.. Får se hur det blir, Kanske lägger till ett par hundra och köper mig en öppen dump istället.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
27 september 2008
#30
Jolle87 skrev:
Okey mm allt har väll sin livslängd, Tittade lite på speedparts där dom säljer nya orginal dumpar. Finns två stycken olika, är den ena pirat och den andra orginal eller?

Det är två olika tillverkare ja.
Säga att det andra är en "kopia" är väl att ta i, det är en annan tillverkare som gör en motsvarande produkt. Inget konstigt. Skulle K&N göra kopior på JR-filter bara för att de motsvarar samma specifikation? smile
Senast redigerat av MrTurbo (27 september 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 585 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
#31
Det va inte Avlastningsventilen som va sönder utan en läckande Vakuumslang va boven. Drog lite silvertejp runt den och ny pyser den istället för kvittarar vilket ska va rätt om jag inte fattat det fel? Har lagt en beställning på en en ny blå vakuumslang så byter ut den så fort den kommit hem. Tänkte även höra hur gör man om man vill plugga Återcirkulationen? Vart är det jag ska plugga igen?


Sök