2992
Sök

Söker efter baklemmsöppnarlösning ;)

ElectroRaggare
885 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Jag vill bygga en automatisk öppnare på baklemmen på en pickup, men hur är enklast att göra?
Ska man ha en lång luftkolv eller finns det bättre sätt? (och vart kan man hitta grejerna..?)

Den ska inte ha några handtag utan styras med fjärr, och ska både kunna öppna och stänga med automatik.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

4 506 Inlägg
9 oktober 2008
Elektrisk är väll bättre än en lufft kolv?

Kan du andas kan du dö.

14 Inlägg
9 oktober 2008
jag hade sattsat på luft, kagon eller momentum har det garanterat, kan du ju bygga luftfjädring i samma veva också....

ElectroRaggare
885 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Luftfjädring ska det bli, därför jag tänkte det skulle vara bra att använda samma luft smile

12 086 Inlägg
9 oktober 2008
Morsan har en säg med massa funktioner som att fälla upp ryggstödet.. iaf, den drivs av en elektrisk "kolv" Vet inte hur de fungerar invertes men det ser ut som en hydralkolv ca 50cm med en lite box på längst ner som de är 12V kopplad på..

Någon sån historia vore jo lättast, iofs ska du ju ha luftsystem. Dock är luft känt för att va jävligt svårstyrt, det kommer bli svårt att få den att gå jämt o snyggt. Upp kommer de troligen gå saakta saakta pang smile

4 506 Inlägg
9 oktober 2008
NxV skrev:
Luftfjädring ska det bli, därför jag tänkte det skulle vara bra att använda samma luft smile

Mjaha smile Det framgick ju inte i första inlägget, Då förstår jag varför du vill ha lufft big_smile

Kan du andas kan du dö.

ElectroRaggare
885 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
NxV skrev:

Mjaha smile Det framgick ju inte i första inlägget, Då förstår jag varför du vill ha lufft big_smile

Tja, det man inte har i huvet får man ha i pekfingret wink

Men inköpsställen för lite kolvar eller dylikt?
Jag vet jag har sett nånstans för länge sen, men nu hittar jag inga alls via google..

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
10 oktober 2008
Pneumatisk kovstyrning som det så fint heter är svårt att få att det går fint upp och ner... kommer förmodligen bli PANG så är den uppe och PANG så är den nere.... Jag skulle satsa på elektronsik styrning med någon form av kuggstång eller elektroniska kolvar!

Team Insane Racing

ElectroRaggare
885 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
Malm3n skrev:
Pneumatisk kovstyrning som det så fint heter är svårt att få att det går fint upp och ner... kommer förmodligen bli PANG så är den uppe och PANG så är den nere.... Jag skulle satsa på elektronsik styrning med någon form av kuggstång eller elektroniska kolvar!

Låter bra, men vart kan man hitta grejerna..?

14 Inlägg
10 oktober 2008
NxV skrev:
Malm3n skrev:

Låter bra, men vart kan man hitta grejerna..?

kommer inte alls bli nå pang och boom om han andvänder en strypventil till kolven, jag har stryp ventiler på alla bälgar på min bmw, annars är det svårt att kontrolera höjden, alla grejjer finns på www.kagon.se, luftfjädringen tycker jag du ska handla på www.gotrading.se, grymt bra killar att ha o göra med....
Senast redigerat av johan_wendelin (10 oktober 2008)

Sök