jag undrar om någon vet varför det är så svårt att lufta kopplingen? jag har provat allt blir snart galen någon som har några bra tips på hur men kan göra...? mvh Drutten
du måste ju vara två pers, sen öppnar man nippeln och pumpar i bott, sen stänger man den, sen upp repar man tills de blir bra, men tänk på att ha rejält med bromsvätska och att röret till kopplingen sitter mycket högre i behållaren
lufta bakifrån, tryck in vätska i nippeln och ha locket öppet till behållaren. pet flaska med hål i locket med slang i som passar på nippeln, i med vätska i flaskan, på med slangen på öppen nippel. tryck ihop flaskan ett par gånger. Saken är biff. Bruka vara enklare!
lufta bakifrån, tryck in vätska i nippeln och ha locket öppet till behållaren. pet flaska med hål i locket med slang i som passar på nippeln, i med vätska i flaskan, på med slangen på öppen nippel. tryck ihop flaskan ett par gånger. Saken är biff. Bruka vara enklare!
Jibland får man skratta åt sig sjäv så man får väll berätta.. jag skulle lufta pappas koppling på hanns 940.. höll på som faan men det kom bara luft.... sen efter några dagars luftande så såg vi vad problemet var.. i påfyllningslocket är vältskan till kopplingen i en separat behållare.. så man måste ha bilen på marken och alltid massa vätska i behållare.. kolla du ner i behållaren så att du har fyllt behållaren till höger i påfyllningen så den inte tar luft där bara;P
Sätt en genomskinlig slang på nippeln och dra upp den lte högre än burken till vätskan, och öppna den. se till att du har bra med vätska i burken och sen är det bara att pumpa på. När vätskan kommer ut i slangen så kan man sluta pumpa, då sköter det sig självt sen. När vätskan i slangen är uppe vid burken så ska är det klart.
tack för alla svar men jag har provat allt det men tack i allafall. vi har en maskin på jobbet som kallas "bomben" som håller tryck i vätskebehållaren som ser till att det fin vätske som rinner..... den är helt undrbar underlättar en jäkla massa... jag vet att många har samma problem som jag så jag vill bara gå i botten med det det brukar vara jäkligt struligt på just volvo känner 3-4 personer med samma problem