4068
Sök

spridare

27 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet om spridarna måste öppna för att släppa fram bränsle från tryckregulatorn . Motorn är 2,0 E (opel)Det är tryck fram till regulatorn:(


Entreprenör
1 784 Inlägg
13 oktober 2008
#2
Hur menar du egentligen...?

27 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
#3
kommer bränslet ända fram till spridarna även om dom inte öppnar för det är ju en bit rör + slang före  . för det kommer ju till tryck regulatorn men inte längre har provat att byta den


1 059 Inlägg
13 oktober 2008
#4
reg sitter efter spridarna.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Entreprenör
1 784 Inlägg
13 oktober 2008
#5
nofear66 skrev:
kommer bränslet ända fram till spridarna även om dom inte öppnar för det är ju en bit rör + slang före  . för det kommer ju till tryck regulatorn men inte längre har provat att byta den

Hmm...om dom inte öppnar så spelar de ingen roll om de kommer soppa eller inte ju... ;-)

27 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
#6
det är ingen bensin i slangbiten före spridaren vill bara veta om spridaren måste öppna för att bensinen ska komma fram från regulatorn eller om den släpper fram bensinen i alla fall


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
13 oktober 2008
#7
de ska ju vara tryck ända fram till spridarna..

Racefan: hur fan kan regulatorn sitta Efter spridarna? roll

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

27 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
#8
Det undrar jag med


1 059 Inlägg
14 oktober 2008
#9
kolla efter så ser ni. hur ska du kunna ha tryck mot spridarna om du inte har nått som bromsar bränslet.
ett ex.
ta en slang o sätt på den utan munstycke fram. då rinner det ur slangen. sätt på ett munstycke o du får tryck i slangen.
spridare måste ha ett  visst tryck för o kunna flöda rätt o ha rätt sprutbild.
alltså sitter reg efter spridarna så den håller emot bränslet så det är tryck i systemet.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Försöker iaf
1 998 Inlägg
14 oktober 2008
#10
racefan skrev:
kolla efter så ser ni. hur ska du kunna ha tryck mot spridarna om du inte har nått som bromsar bränslet.
ett ex.
ta en slang o sätt på den utan munstycke fram. då rinner det ur slangen. sätt på ett munstycke o du får tryck i slangen.
spridare måste ha ett  visst tryck för o kunna flöda rätt o ha rätt sprutbild.
alltså sitter reg efter spridarna så den håller emot bränslet så det är tryck i systemet.

Precis btr sitter ju i slutet å fuelrailen. Men klockan styrs av vakum? Har du hatt bort slangarna så fuelrailen blitt tom?

För när ja hade gjort de så gick min bil inte att starta. Fick inge bränsle till spridarna. Å de som hände va att motor orkade inte få ordentligt vakum så att btr skulle öppnas så ja sög i denna när nån körde på starten å den gick igång.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

5 710 Inlägg
14 oktober 2008
#11
Tråden ligger i fel forum och har en icke godkänd rubrik.
Låser så får du göra en ny.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

9 108 Inlägg
14 oktober 2008
#12
Jag låste även en tråd för dig igår med exakt samma topic och du har även fått en annan tråd låst för att rubriken var kass, så nu får du faktiskt kamma dig och läsa rubriksanvisningarna!!



Sök