2602
Sök

Ta bort dörrpanelen, Nissan Sunny -89

23 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare, har försökt googla och söka lite, samt försökt lista ut lite själv men jag kommer inte så långt med att ta bort dörrpanelen på min Nissan Sunny -89.

Någon som vet var jag ska börja? Allt jag får bort är armstödet...

EDIT: Jag vill alltså byta högtalarna i dörrarna..
Senast redigerat av pasen (15 oktober 2008)

Alå Dala!

23 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
sad Har fortfarande inte lyckats. Någon som har någon idé?

Alå Dala!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
19 oktober 2008
åh, jag demonterade dörrsidorna jag vet inte hur många gånger när jag byggde bilstereo i våran gamla sunny så jag kommer knappt ihåg, du måste i alléfall skruvar ur skruven i dörrhandtaget (inne) sen har jag för mig att det sitter med klipps i ned kant, men som sagt en bild underlättar ju en hel del. big_smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
19 oktober 2008
ah just, det sen måste du dra ur sprinten bakom dörrveven, fan minnena kommer tillbaka smile

Eller mardrömmarna tongue

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Bessewisser
556 Inlägg
20 oktober 2008
Gör så här! (Har en Sunny själv så jag vet)

1: Ta bort handtaget
2: ta bort ramen till dörröppnaren
3: ta bort kåpan som sitter där man justerar backspegeln
4: Sen är det trixiga att få bort fönsterveven, men ta en rak mejsel och försök pilla bort clipset
5: sen när dörren är rensad så är det bara att sticka in en mejsel mellan dörren dörrsidan och benda bort clipsen runt om
6: Ta tag i dörrsidan och ryck till uppåt så den går över låsknoppen och det

Nu ska dörrsidan vara lös och du kan göra vad du vill... tänk på att Sunny har 4" orginal i dörrarna men är väldigt lätt att kapa upp till 5,25"

//SkyNard

How low

23 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Tackar för alla tips, ska prova imorrn smile Lägger kanske upp en bild eller två med

Alå Dala!

Sök