2511
Sök

Motorn tickar

332 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Har en nissan micra en 92:a, den tickar lite konstigt i motorn tycker jag även fast ventilerna blivit inställda och oljan e kollad,nya tändstift,tändkablar,rotor,fördelare o massa sånt e bytt men den går ändå inte riktigt som den ska, alltså den låter konstigt.... Vad fasen kan det vara? kan de va så att ventilerna ställer tebax sig efter ett tag? har inte riktigt koll på det där:/ Nån som har nån fundering på vad det kan vara som tickar? ;p

Entreprenör
1 784 Inlägg
22 oktober 2008
HBB skrev:
Har en nissan micra en 92:a, den tickar lite konstigt i motorn tycker jag även fast ventilerna blivit inställda och oljan e kollad,nya tändstift,tändkablar,rotor,fördelare o massa sånt e bytt men den går ändå inte riktigt som den ska, alltså den låter konstigt.... Vad fasen kan det vara? kan de va så att ventilerna ställer tebax sig efter ett tag? har inte riktigt koll på det där:/ Nån som har nån fundering på vad det kan vara som tickar? ;p

Låter som du måste kolla ventilerna igen.... wink

Japan Quality
670 Inlägg
22 oktober 2008
Nyligen gjort ventilspänning? Om så är fallet är det nog inte där det tickar.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

13 Inlägg
22 oktober 2008
någon lyftare som tickar antagligen

332 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Ventilerna har blivit inställda flera gånger nu känns det som=( efter man ställt ventilerna så är den knäpptyst i några dagar sen kommer det tickande ljudet tebax=(

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 oktober 2008
kamen som börjar bli sleten ?
är så på min 535a där dom slarvat me oljebyten och den har tickat och blir värre och värre så de är kamen som börjar bli lite sleten på den

332 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
mm mjo fundera oxå på kamaxeln.. hur mkt får man ge för en sån begagnad då? men vette fna om det är nån ide hela bilfan har snart rostat sönder;p

Japan Quality
670 Inlägg
24 oktober 2008
Du tror inte det kan vara kamremmen som behöver bytas?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

332 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
kamremmen blev bytt för ett ga sen men vette fan vad det är som låter ;p

rycket
2 november 2008
låter ändå som att det är för stort spel på dina ventiler ändå

Sök