2641
Sök

Köpa bas+steg

214 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Helt ny på området men någon som har förslag vad för bas + slutsteg man kan köpa för runt 2-3 tusen jag vill bara ha det för det ska höras när man kmr big_smile

Hur svårt är det att bygga en egen baslåda?

som sagt är helt ny på området:P

funderar på något i denna stilen http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16278

eller finns det bättre saker att få tag i för samma peng?

tack på förhand big_smile

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

1 585 Inlägg
4 november 2008
Finns hur många trådar som helst om detta, Sen är det en smak sak också. Vad lyssnar du på för sorts musik? Har du bra framsystem? Är det i 325:an du ska bygga ljudet i? För det är nämligen en väldigt svår bil att bygga ljud i då dom är väldigt bra isolerade, så man får inte in basljudet i cupen speciellt bra. Men en bandpasslåda spelar nog bäst i din bil. 2st basportar i hatthyllan kan också va bra för att få in ljudet lite. Se om du kanske kan hitta något privärt paket på blocket. Kan komma över ett slutsteg och basar för en ganska billig peng begagnat om man har tur. Annars så har typ www.brl.se ganska bra och prisvärda paket. Tex GAS basarna, spelar helt okey för det priset. Att bygga en egen baslåda är väll inte speciellt svårt om man bara vet hur många liter den ska va på så kan man räkna ut längd bredd diameter osv. Sen gäller det att man får den riktigt tät så den inte läcker ut massa luft. Och att man tar god tid på sig så den blir bra gjord. Finns tomma baslådor att köpa också, om man känner sig osäker. Lycka till iallafall:)

7 Inlägg
5 november 2008
Jag säljer just nu ett par dubbla 10" basar + ett pioneer steg för 3000kr. De är färdiga i låda.
Lade ut annonsen på blocket i morse. Kan tänka mig att det är svårt att hitta basar + steg som låter bättre i denna prisklass. Blev grymt chockad själv efter jag köpte dom för ca 1 månad sen bara men dags för ett större ljudprojekt så har inte hunnit spela mycket med dom alls. Får plåten i bilen att vibrera rejält om man trycker på lite effekt och de sitter inkopplade nu så det går att komma o provlyssna om du så skulle vilja. Du kan ju kika på annonsen, http://www.blocket.se/vi/18930842.htm
Mvh Ludwig

Sök