4077
Sök

Bilsterio hjälp!?

51 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Hej jag har tänk och köpa en Pioneer DEH-50UB och nu undrar jag om någon har den här och vad tycker du om den?
Eller har ni något annat tips till mig för samma peng? Hitta ett paket på mds med Pioneer DEH-50UB två 6.5 o två 6x9 för 2000kr tycker det var ett bra pris.
Kan man driva 6x9 bra med Pioneer DEH-50UB? eller ska man behöva sätta in ett slutsteg? isåfall var finns det billiga/bra slutsteg?

Lite fakta om Pioneer DEH-50UB ifrån mds!
Effekt RMS 4Ohm: 50Wx4
RDS-radio: Ja
MP3/WMA/AAC/JPG: CD-R/RW/WAV/WMA/iTunesAAC playback
Bildskärm: LCD
Displayfärg/flerfärgad: Vit LCD
Knappbelysning: Blå
Equalizer: Parametric Equaliser 3-band
Delningsfilter: Hög & Lågpass
RCA/Lågnivåutgång/Antal/Högvolt: Ja (1 st)

OBS är ny inom detta område så behöver mer än gärna hjälp!
Tack på förhand!

310 Inlägg
11 november 2008
Jag skulle nog rekomendera dig att spara lite mer pengar.. Köp en bättre huvudenhet..
Sen låter det enligt mig alltid bäst om man kör alla högtalare på slutsteg, även dörrhögtalarna.

Hoppas du finner min åsikt intressant

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

51 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Hmmm okej förstår dig, men vad är det för huvudenhet du tänker på?

310 Inlägg
11 november 2008
Allt beror på hur mycket pengar du har tillgång till smile
Ska du bara ha en vanlig cd/mp3 eller ska du ha en In-dash dvd ?

51 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Är ute efter en cd helst med usb , har nyss fått en golf III GL och vet inte om jag ska sätta in 6x9 där bak i hatthyllan ( finns inte några nu, eller om jag bara ska köra med två 4tum och två 6.5 i dörrarna?

310 Inlägg
11 november 2008
Kör på en Pioneer DEH-P7000UB, sen kan du ju stoppa ORION HCCA kitsystem i hatthyllan.. (http://www.multimedia-import.se/product … tId=HCCA62)
driv dom med
http://www.multimedia-import.se/product … on_HP-2300

och varför inte, kör samma högtalare i dörrarna smile
Då lovar jag att du har bra ljud big_smile

2 665 Inlägg
11 november 2008
Nej du ska köpa 5000UB eller 700BT för de apparaterna kan du justera färg så det passar knapp belysningen i golfen. JAg har själv köpt en 5000UB och kör musiken från USB minne. Har bara en lågnivå ut men det räcker för mitt budget bygge. Inbyggda aktiva filter har båda.

Ingen har 4x50 rms- Det är kasnke 4x15watt rms.
Visst kan du köra 6x9 på stereon eller framsystem. Jag gör det o det blir förvånansvärt bra, men visst det blir alltid bättre med ett steg, men funkar till att börja med.

Jag säger skippa 6x9 och köp ett shysst 6,5" kit till fram och en liten baslåda till bagaget.

Ska du köra framsystemet på stereon så glöm hcca systemet, det har bara 86db i käslighet. Sikta på 90db då låter det som du har dubbla effekten.
Senast redigerat av Rickard-v (11 november 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök