Har investerat i en öppen dump till Imprezan. nu skulle jag behöva ha hjälp med vad det är som jag skall plugga igen, då jag tar bort orginal dumpen. (återcirkulerande) Någon som vet och som kan hjälpa till??? Tacksamm för svar som kan leda mig i rätt riktning...
"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.
Har investerat i en öppen dump till Imprezan. nu skulle jag behöva ha hjälp med vad det är som jag skall plugga igen, då jag tar bort orginal dumpen. (återcirkulerande) Någon som vet och som kan hjälpa till??? Tacksamm för svar som kan leda mig i rätt riktning...
du ser att originaldumpen sitter på tryckröret som går till gasspjället, o på dumpen sitter antagligen en gummislang som går ner till "surgröret" som luftfilter sitter på, dit den slangen går där ska du plugga, dåligt beskrivet jag är rätt dålig på o förklara kanske nån annan som kan bättre. mvh
de du först ska ta reda på är hur din bil reagerar mot öppen dump.. min audi s2 har återcirk org oxå sätter ja ditt en öppen så blir de som att köra en 740 turbo som någon bunde har trimmat.. hostar o spottar o misttänder.. spec om det sitter en magnetventil kopplat till systmet så kan de blir gnasigt...
Helt otroligt att folk fortfarande köper grejer till sina bilar innan dom tagit reda på om dom överhuvudtaget passar och fungerar... så mycket kan ju pengarna inte bränna i fickan att man till varje pris måste göra sig av med dom eller?
om du köper en bosch dump som hör till en ex audi s3, och gör om anslutningen eller byter till IC med vanlig anslutning så att dumpen passar. Så får du ett gött ljud. Även fast den är återcirkulerande. ...om det är ljud du är ute efter. Dumpen kostar ca 270kr + moms. Tro det eller ej men den är faktiskt kanon bra. Jag skrattade när jag hörde vad den kostade. Billigt är inte alltid dåligt. MEN NÄSTAN