4619
Sök

Hur skall jag koppla öppen dump på impreza GT!

Statligt anställd
215 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
#1
Har investerat i en öppen dump till Imprezan. nu skulle jag behöva ha hjälp med vad det är som jag skall plugga igen, då jag tar bort orginal dumpen. (återcirkulerande) Någon som vet och som kan hjälpa till???
Tacksamm för svar som kan leda mig i rätt riktning...

"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.

Avstängd
653 Inlägg
24 mars 2008
#2
Blue-Angel skrev:
Har investerat i en öppen dump till Imprezan. nu skulle jag behöva ha hjälp med vad det är som jag skall plugga igen, då jag tar bort orginal dumpen. (återcirkulerande) Någon som vet och som kan hjälpa till???
Tacksamm för svar som kan leda mig i rätt riktning...

du ser att originaldumpen sitter på tryckröret som går till gasspjället, o på dumpen sitter antagligen en gummislang som går ner till "surgröret" som luftfilter sitter på, dit den slangen går där ska du plugga, dåligt beskrivet jag är rätt dålig på o förklara wink kanske nån annan som kan bättre. mvh

Jag har rätt i vad jag än säger.

Statligt anställd
215 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
#3
OK förstår på ett ungefär vad du menar... Tackar

"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.

Avstängd
653 Inlägg
24 mars 2008
#4
Blue-Angel skrev:
OK förstår på ett ungefär vad du menar... Tackar

okej gott, annars om du lägger upp en bild kan jag ringa in det till dej elr nåt?

Jag har rätt i vad jag än säger.

Statligt anställd
215 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
#5
https://www1.garaget.org/gallery/archive/67115/292851_nsqvj3.jpg
Detta var bästa bilden på motorrummet som jag kunde hitta på datan. hoppas att den duger

"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.

204 Inlägg
24 mars 2008
#6
de du först ska ta reda på är hur din bil reagerar mot öppen dump.. min audi s2 har återcirk org oxå sätter ja ditt en öppen så blir de som att köra en 740 turbo som någon bunde har trimmat.. hostar o spottar o misttänder.. spec om det sitter en magnetventil kopplat till systmet så kan de blir gnasigt...

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE

101 Inlägg
26 mars 2008
#7
Subaru Impreza mår inte bra av en öppen dumpventil, om du inte har bilen om-mappad med mapsensor istället för lmm. aja bajja!
Senast redigerat av mrlarssa (26 mars 2008)

204 Inlägg
26 mars 2008
#8
mrlarssa skrev:
Subaru Impreza mår inte bra av en öppen dumpventil, om du inte har bilen om-mappad med mapsensor istället för lmm. aja bajja!

som ja trodde.. tackar för bekräftelse!

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE

4 Inlägg
14 november 2008
#9
bilen kommer att avsky öppen dump. Pröva en hybrid om du vill pysa runt.


8 883 Inlägg
14 november 2008
#10
Helt otroligt att folk fortfarande köper grejer till sina bilar innan dom tagit reda på om dom överhuvudtaget passar och fungerar... så mycket kan ju pengarna inte bränna i fickan att man till varje pris måste göra sig av med dom eller?

Fotograf på tierpidag.se

4 Inlägg
16 november 2008
#11
Blue-Angel skrev:
Har investerat i en öppen dump till Imprezan. nu skulle jag behöva ha hjälp med vad det är som jag skall plugga igen, då jag tar bort orginal dumpen. (återcirkulerande) Någon som vet och som kan hjälpa till???
Tacksamm för svar som kan leda mig i rätt riktning...

om du köper en bosch dump som hör till en ex audi s3, och gör om anslutningen eller byter till IC med vanlig anslutning så att dumpen passar. Så får du ett gött ljud. Även fast den är återcirkulerande.
...om det är ljud du är ute efter. Dumpen kostar ca 270kr + moms. Tro det eller ej men den är faktiskt kanon bra. Jag skrattade när jag hörde vad den kostade. Billigt är inte alltid dåligt. MEN NÄSTAN
Senast redigerat av SteK (16 november 2008)



Sök