Hmmm jasså du har genomskådat dom
Ja hade dom varit ute efter att rädda liv så hade dom användt alcoholskatten till alcolås i alla bilar.
Staten förbehåller sig rätten att sälja alcohol men tar inget ansvar för skadorna som alcoholen bidrar till. Istället skyller man på fyllpellen som kört men inte minns att han kört...
Istället sätter man upp fartkameror på vägar som redan har för låga hastighetsbegränsningar som gör svensson ännu mera slö bakom ratten. Dessutom jagar man tusenlappar genom att bötfälla fortkörare, trots att statistiken visar att slarv med blinkers och backspegelkoll leder statistiken bland olyckor med svåra skador & dödsfall. Ja förutom rattfyllo-olyckor då...
Men som sagt, det som dom tjänar pengar på är det dom bryr sig om.
Kanske ska förvarna lite här på forumet om BÅTAR.
Socialdemokraterna, miljöpartiet & vänstern håller just nu på att ta fram ett nytt båtregister för att som det heter "försvåra för tjuvarna".
Detta är såklart inte deras riktiga motiv. Det planeras såklart en båtskatt där motorbåtar kommer att beskattas väldigt högt. Först en grundskatt för att det är en båt och sen en skatt baserad på motorstyrka.
Så gå inte med i båtregistret om du har båt! Det kommer bli VÄLDIGT DYRT!!!
Kan kanske tillägga att jag personligen inte skulle bry mig om båten är reggad eller inte, ifall jag skulle vara tjuv.
Jag skulle ta den iallafall. Nummer är aldrig svåra att göra sig av med om man vill!
ventohuan skrev:
Polisen ja va säger man! Dom gör inte allt för mycket. Dom kan typ bara två saker:
1. Stoppa mopeder för trim mm. ( e väll bättre dom ligger i garaget o trimmar moppe en springer på gatan o knarkar o förstör)
2. Stå vid vägkanten o stoppa fortkörare.
Känns lite som att dom har order från högre makt om att käna pengar ti staten!