3308
Sök

Polisen vad fan håller dom på med

Team Tondöv
649 Inlägg
15 maj 2006
Impreza_BlackDrake skrev:
det är ju lättast o ta mopedisterna...dom är väl rädda för alla andra! ja har en rolig historia som hände lite utanför uppsala...det var ett gäng ungdommar som åkte ner för en lååång backe...då kom snuten o ställde sig nedanför backen och sen stoppa dom när dom kom ner!
vet ni vad dom fick??

DOM FICK BÖTER FÖR FORTKÖRNING PÅ CYKELVÄG MED CYKEL!!!

HAHAHAHA mycket snutjävlarna har och göra alltså!! haha

Bullshit!!
Går ej att bötfälla för det!

Team Tondöv
649 Inlägg
15 maj 2006
Ena skrev:
En annan sak.
Häromdagen så stod det en bil väldigt illa parkerad (snarare ställd) utanför mitt jobb. Vi kollade i bilen och allt saknades.. Uppbrutna lås och sånt. Vi ringde polisen. Fick till svar att "Tyvärr. Det är inte vårat område". Bilen hade inte blivit anmäld stulen ännu och eftersom den stod på privat mark (inte mitt jobbs mark) så fick dom inte göra något.

Vad är Poliserna till för? Plocka folk med neon och blåa lampor?

/Ena

Då måste du förstå lite hur det funkar innan du härjar om saker och ting!
Om bilen inte är anmäld stulen och dessutom står på privat mark kan inte polisen göra nåt! Det är inte olagligt att ha en bil med trasiga lås ståendes på tomten.
Om nu polisen skulle ta och släpa bort bilen därifrån eller göra nåt annat med den finns chansen att dom gör sig skyldiga till egenmäktigt förfarande. Dom MÅSTE ha lite mer att gå på, tex en stöldanmälan, innan dom kan göra nåt!

Team Tondöv
649 Inlägg
15 maj 2006
M.Persson skrev:
Polisen engagerar sig i allt som kan ge böter, och som dom kan tjänna på resten är bara 2ra prioterat.

Ytterligare en som inte vet vad han svamlar om!!
Tror du verkligen på fullaste allvar att polisen tjänar på att ge folk böter?? Nån provision eller, ännu mer korkat, tror du dom tar pengarna själva?
Pengarna går till staten, punkt slut!

355 Inlägg
15 maj 2006
ventohuan skrev:
2. Stå vid vägkanten o stoppa fortkörare.

Känns lite som att dom har order från högre makt om att käna pengar ti staten!

Tycker jag dom gör rätt i.

Mvh Jonas

Mvh Jonas

321 Inlägg
15 maj 2006
Frenzy skrev:
Jag trodde detta var en community för män och kvinnor som var bilintresserade. Varför finns här fjortisar som snattrar om mopeder????

Alla här inne e bilintresserade, inget snack om den saken, men vore det inte lättare om du läser vilken avdelning på forumet du hoppar in på innan du börjar kritisera?

Testa å skapa en tråd i "allmänt" om hur man ska gå till väga för att tex turbokonvertera en bil så ska du nog se att den snabbt blir flyttat.

Hoppas du förstår vad ja menar...
Senast redigerat av -Ncs- (15 maj 2006)

Tough ain´t...ENOUGH!

121 Inlägg
15 maj 2006
-Ncs-
Jag förstår vad du menar men det är ändå irriterande att höra /läsa/ dumheter från omogna personer som kacklar utan eftertanke.............

Non omnia possumus omne

409 Inlägg
15 maj 2006
jag funderar lite på om denna tråden håller på att balla ur elller har ja fel? jag tycker bara att det är masas folk som snackar och när personen snackat klart så blir det bara massa diskutioner som inte leder nån vart?

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

121 Inlägg
15 maj 2006
Du har rätt skepplanda-ponken. Jag skippar denna tråd nu.
Vi hörs

Non omnia possumus omne

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 maj 2006
freddan70 skrev:
Impreza_BlackDrake skrev:
det är ju lättast o ta mopedisterna...dom är väl rädda för alla andra! ja har en rolig historia som hände lite utanför uppsala...det var ett gäng ungdommar som åkte ner för en lååång backe...då kom snuten o ställde sig nedanför backen och sen stoppa dom när dom kom ner!
vet ni vad dom fick??

DOM FICK BÖTER FÖR FORTKÖRNING PÅ CYKELVÄG MED CYKEL!!!

HAHAHAHA mycket snutjävlarna har och göra alltså!! haha

Bullshit!!
Går ej att bötfälla för det!

inte på cykelväg men på en vanlig väg går det.

Rallyförare
1 075 Inlägg
15 maj 2006
Hmmm jasså du har genomskådat dom big_smile

Ja hade dom varit ute efter att rädda liv så hade dom användt alcoholskatten till alcolås i alla bilar.
Staten förbehåller sig rätten att sälja alcohol men tar inget ansvar för skadorna som alcoholen bidrar till. Istället skyller man på fyllpellen som kört men inte minns att han kört...
Istället sätter man upp fartkameror på vägar som redan har för låga hastighetsbegränsningar som gör svensson ännu mera slö bakom ratten. Dessutom jagar man tusenlappar genom att bötfälla fortkörare, trots att statistiken visar att slarv med blinkers och backspegelkoll leder statistiken bland olyckor med svåra skador & dödsfall. Ja förutom rattfyllo-olyckor då...

Men som sagt, det som dom tjänar pengar på är det dom bryr sig om.

Kanske ska förvarna lite här på forumet om BÅTAR.
Socialdemokraterna, miljöpartiet & vänstern håller just nu på att ta fram ett nytt båtregister för att som det heter "försvåra för tjuvarna".
Detta är såklart inte deras riktiga motiv. Det planeras såklart en båtskatt där motorbåtar kommer att beskattas väldigt högt. Först en grundskatt för att det är en båt och sen en skatt baserad på motorstyrka.
Så gå inte med i båtregistret om du har båt! Det kommer bli VÄLDIGT DYRT!!!
Kan kanske tillägga att jag personligen inte skulle bry mig om båten är reggad eller inte, ifall jag skulle vara tjuv.

Jag skulle ta den iallafall. Nummer är aldrig svåra att göra sig av med om man vill!

ventohuan skrev:
Polisen ja va säger man! Dom gör inte allt för mycket. Dom kan typ bara två saker:
1. Stoppa mopeder för trim mm. ( e väll bättre dom ligger i garaget o trimmar moppe en springer på gatan o knarkar o förstör)
2. Stå vid vägkanten o stoppa fortkörare.

Känns lite som att dom har order från högre makt om att käna pengar ti staten!
Senast redigerat av carnageman (15 maj 2006)

1 453 Inlägg
17 maj 2006
carnageman skrev:
Hmmm jasså du har genomskådat dom big_smile

Ja hade dom varit ute efter att rädda liv så hade dom användt alcoholskatten till alcolås i alla bilar.
Staten förbehåller sig rätten att sälja alcohol men tar inget ansvar för skadorna som alcoholen bidrar till. Istället skyller man på fyllpellen som kört men inte minns att han kört...
Istället sätter man upp fartkameror på vägar som redan har för låga hastighetsbegränsningar som gör svensson ännu mera slö bakom ratten. Dessutom jagar man tusenlappar genom att bötfälla fortkörare, trots att statistiken visar att slarv med blinkers och backspegelkoll leder statistiken bland olyckor med svåra skador & dödsfall. Ja förutom rattfyllo-olyckor då...

Men som sagt, det som dom tjänar pengar på är det dom bryr sig om.

Kanske ska förvarna lite här på forumet om BÅTAR.
Socialdemokraterna, miljöpartiet & vänstern håller just nu på att ta fram ett nytt båtregister för att som det heter "försvåra för tjuvarna".
Detta är såklart inte deras riktiga motiv. Det planeras såklart en båtskatt där motorbåtar kommer att beskattas väldigt högt. Först en grundskatt för att det är en båt och sen en skatt baserad på motorstyrka.
Så gå inte med i båtregistret om du har båt! Det kommer bli VÄLDIGT DYRT!!!
Kan kanske tillägga att jag personligen inte skulle bry mig om båten är reggad eller inte, ifall jag skulle vara tjuv.

Jag skulle ta den iallafall. Nummer är aldrig svåra att göra sig av med om man vill!

Vilken inställning killen har, tycker det luktar syndikalist lång väg...

320 Inlägg
17 maj 2006
"Freddan70"  böterna går till staten.... mm men sen?

just det, vad får polisena lönen ifrån igentligen.
"Carnageman" du är  hel vettig!   synd bara mindre folk är medvetna om hur det ligger till.

1 453 Inlägg
17 maj 2006
Errol skrev:
"Freddan70"  böterna går till staten.... mm men sen?

just det, vad får polisena lönen ifrån igentligen.
"Carnageman" du är  hel vettig!   synd bara mindre folk är medvetna om hur det ligger till.

Om du har läst samhällsvetenskap på högstadienivå så borde du veta att pengarna som staten förvaltar betalar bland annat sjukvård, skolor, äldreomsorg, miljöpolitik etc. Visst är det så att staten även ska bekosta sina anställdas löner och är man exempelvis polis så arbetar man för staten (dvs landets befolkning).
Sen vet inte jag om du kommit så långt i din skolgång ännu =/

Sök