3301
Sök

Polisen kliver in i din bilradio:S

33 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 … /index.xml

vad tycker ni? en annan hade ju skitit på sig om dom börjat prata:P

//Robin

69 Inlägg
18 november 2008
Jag tycker det är ganska vettigt faktiskt, då det tyvärr finns sånan som blir helt stirriga och vet inte hur dom ska köra när blåljus ligger i aktern på bilen. så nu har dom möjlighet att tala om för dessa förvirrade personer att dom ska flytta på sig.   det är vettigt om det inte missbrukas av ordningsmakten.

956 Inlägg
18 november 2008
Dom får gärna kliva in i min.Men dom får skylla sig själva om dom tycker det blir trångt:p

Nerå tycker det är bra att dom kan varna lite i förväg.

eldus veldus

583 Inlägg
18 november 2008
hahaha jag tycker de är en bra ide... och blir dom för tjatiga stänger man bara av radion eller sätter på en cd istället smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

3 059 Inlägg
18 november 2008
steifan skrev:
Tycker det låter bra jag smile Slipper stoppa folk för varningar osv.

? Skulle utryckande poliser stoppa dig för en varning för att inte kört åt sidan? tror du dom har tid till det.. roll Det finns ju ingen lag som säger att du SKA flytta dig. Det är bara de sunda förnuftet.

Tycker det låter som en bra ide faktiskt så vet man ju i god tid att dom kommer.. Frågan är bara om det inte kan bli väldigt rlrigt om det är vid t.ex. en korsning med massa bilar och alla får in samma meddelande.. Tänk när alla i korsningen börjar köra åt sidan..
Jovisst kan dom säga var dom kommer o var dom ska men folk kan nog bli lite stirriga.

Undras hur det funkar igentligen.. vad informationen säger som skickas ut.
Senast redigerat av Smajly (18 november 2008)

741 Inlägg
18 november 2008
Fränt, finns inget negativt med det som man kan komma på.. Men dom kommer inte kunna komma in i min bil då jag inte har någon antenn på bilen min, lyssnar alltid alltid på skivor när jag åker bil!

Muttley
18 november 2008
bara välkommet detta. tror de kan bli mycket bättre. så hinner nog folk flytta på sig dvs de som inte ser så bra.

Häst
1 099 Inlägg
18 november 2008
Hehe, coolt. smile

Än är inte den sista idioten född..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
ewrs skrev:
"Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter."

Varför sakta ner om du står still? tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Häst
1 099 Inlägg
19 november 2008
te_wik skrev:
ewrs skrev:
"Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter. Sakta ner. Fartkontroll om 300 meter."

Varför sakta ner om du står still? tongue

Mvh Tommy

Hah, tog en stund innan jag fattade. wink

Än är inte den sista idioten född..

Hemmasittare
241 Inlägg
19 november 2008
Det borde ju förutsätta att man har RDS radio? Lr?

373 Inlägg
19 november 2008
tycker det är en väldigt bra idé.. slipper man få panik när det börjar tuta å blinka bakom en å man inte vet vart man ska bli av.. har vart med om detta i en väldigt trafikerad rondell! inge skoj.. Det vore ju även något för ambulans/ sjuktransporter att annama med så de snabbare får fri lejd!

1 814 Inlägg
19 november 2008
bra idé som kan spara pengar dessutom tongue

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
19 november 2008
Okej, nu stänger jag av radion big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Zzzz
937 Inlägg
19 november 2008
Bra idé med tanke på hur många idioter det finns som inte använder backspeglarna.
Hoppas de använder radion iafall smile

3 059 Inlägg
20 november 2008
VolvoHanna skrev:
tycker det är en väldigt bra idé.. slipper man få panik när det börjar tuta å blinka bakom en å man inte vet vart man ska bli av.. har vart med om detta i en väldigt trafikerad rondell! inge skoj.. Det vore ju även något för ambulans/ sjuktransporter att annama med så de snabbare får fri lejd!

Ja det skulle gälla dom också sen.. inte bara polis är det tänkt.

Sök