4101
Sök

Min golf 3 dog. Vad kan vara fel?

Ganska n00b
37 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Hejsan!

Har sedan ett halvår tillbaka en Golf 3 års. 93. Inte haft ett enda problem förrens en vecka sedan. Då bilen plötsligt tvärdog. Bilen vägrade starta och jag blev bärgad av en kompis. Väl hemma startade den fortfarande inte, så jag köpte ett nytt batteri, då jag visste att mitt var kasst. Bilen startade hur bra som helst efter det.

Idag hände samma sak igen. Bilen dog helt plötsligt. Vägrade även då att starta. Så jag och farsan puttade bilen intill en parkering. Startade inte. Men testade några minuter senare och då startade den helt plötsligt.

Så nu undrar jag kort och gott: Vad kan vara fel och vart ska jag börja?

Mvh Krille

Molesta la breasta!
69 Inlägg
10 november 2008
har du ström i batteriet? Om inte kolla generatorn.

Arguing with me is like competing in the special olympics. Even if you win your still a retard.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
10 november 2008
Tycker verkligen du ska mäta hur mycket ström du får fram till batteriet.

Mvh Michael.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

10 november 2008
Har du kollat tändnings låset brukar ju vara den offta på golfarna ?
Prova med tändningslåset kostar ju inte många kr en ny !
MVH !

Ganska n00b
37 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Tack så mycket för svar! Ska undersöka detta snarast! smile

Ganska n00b
37 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
Okej, en liten uppdatering. Har jag kört den en stund och ska starta upp den sisdådär 4-5 minuter senare så vägrar den också att starta. Väntar jag 10 minuter därimot så är det inga problem. Stereo och alla ljus/lampor fungerar hela tiden.

16 Inlägg
12 november 2008
Prova brygga bränslepumps relät kan vara de som är sönder var likadant på en golf ja fixa

466 Inlägg
12 november 2008
tändnings lås kostar 306 kr på vw. någon som chippat en golf vr6a någon gång?

466 Inlägg
12 november 2008
det är inte batteriet. måste vara soppa pumpen eller relät till soppa pumpen eftersom alla lampor lyser och den inte startar. allså det kommer inte fram någon soppa och det är ett relä som styr det + soppa pumpen

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 november 2008
Testa med att köpa ett nytt soppa relä! låter troligast att det är knasigt där!

Hoppas du får ordning på det!

Mvh Patrik

Ganska n00b
37 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Tack så jättemycket för svar! Relä ska alltså inhandlas. Får se hur det går. Jag återkommer och tackar på förhand! smile

16 Inlägg
13 november 2008
annars kan du ju prova ta väck mattan i bagaget så du ser locket till soppa pumpen sen vrider du om tändingen så ska du höra att den brummar gör den inte de e de relät

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
13 november 2008
tändspolen

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

23 Inlägg
13 november 2008
Ja tändspole säger jag med, känn på den om den är väldigt varm när bilen inte vill gå. Är den det låt den svalna prova att starta, funkar det är det ju garanterat den som är problemet.

Ganska n00b
37 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Inte förrens nu har jag inhandlat ett relä. Skroten hade inget, så det blev den dyra vägen: VW-verkstaden i Karlstad (Lecab). 298:- kostade den. Bilen har inte dött efter bytet nu iallfall. Får hoppas att det ska fungera bättre nu smile

517 Inlägg
26 november 2008
Går motorn runt, eller är den helt död fast allt annat såsom stereo, varningslampor mm går igång?
Hade nämligen det problemet på min golf 3. Då var det startmotorn som spökade.
Ett enkelt test är att någon slår på den med ex. ett verktyg medan du vrider på nyckel. Startar den då, ja grattis. Då har du problemet.

Hoppas det löser sig..

Edit: Missade att motorn bara hade tvärdött vid körning, sorry..
Senast redigerat av ErikAxelsson (26 november 2008)

Sök