3974
Sök

Vilken låda är starkast? Lite om kammar.. Volvo 740 tic

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
26 november 2008
#21
NITROUS skrev:
Rooth07 skrev:
Skall du ha på en M46 så måste du ha kablar och koppla in rela och grejjor också! Inte bara att slänga dit och köra!

Man behöver inte nödvändigtvis använda reläer, jag kör en pluskabel från säkringsdosan till en knapp och sen ner till overdrive-kontakten på lådan, funkar skitbra.

Hehe okej,, sitter nämligen relä och skit i min röda (dock M90 låda nu) som var till M46. Så antog bara att man var tvungen att ha det:P


107 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#22
pontan36 skrev:
TurboWille skrev:
Så ja! Ingen mer M47 låda i min bil igen.. Nu rasa skiten mitt i rusningen på årstalänken idag! Efter ett litet testande kom ja alla fall på att de gick att köra hjälpligt på fyran hem smile Men de lät ju som att någon kastat i två nävar muttrar i lådan haha!
Jaja, då har man ju fått reda på vad man ska göra i helgen alla fall.. Men nu åker m46p:an i från glt:n!
Inga fler crapiga m47 i min bil.. hmm!
Men den ska väl passa rakt i va? Tänkte ifall den är längre (pga elfemman) än m47an?
Äh, annars får man väl plocka kardan o hela skiten.. Den är ju endå lite grövre på glt:n smile

Tack för alla tips!
Det är nog fan tidernas bästa bilforum det här alltså.. Finns alltid någon här som svarar om man undrar något!

Helt rätt så behöver du första kardanaxeln då m46 är längre vilket medför att du behöver en kortare axel.

Misstänkte nästan det, men det spelar inte så stor roll! Ligger man endå där under o simmar ryggsimm i snön kan man ju lika gärna passa på att plocka ner hela kardan.. Sitter ju grövre kardanen på glt:n också, så de e väl bara bra.
Men man får väl skylla sig själv endå.. Den har väl fått gå rätt hårt nu sen det började snöa smile
Får väl hålla tummarna för att den lådan håller tills i vår alla fall nu! Den käkar ju växelådor smile Är fjärde lådan nu. Förra ägaren körde sönder 3 lådor.. Haha!

Dansgolv är till för dom som inte har råd att supa i baren..

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
26 november 2008
#23
TurboWille skrev:
pontan36 skrev:
TurboWille skrev:
Så ja! Ingen mer M47 låda i min bil igen.. Nu rasa skiten mitt i rusningen på årstalänken idag! Efter ett litet testande kom ja alla fall på att de gick att köra hjälpligt på fyran hem smile Men de lät ju som att någon kastat i två nävar muttrar i lådan haha!
Jaja, då har man ju fått reda på vad man ska göra i helgen alla fall.. Men nu åker m46p:an i från glt:n!
Inga fler crapiga m47 i min bil.. hmm!
Men den ska väl passa rakt i va? Tänkte ifall den är längre (pga elfemman) än m47an?
Äh, annars får man väl plocka kardan o hela skiten.. Den är ju endå lite grövre på glt:n smile

Tack för alla tips!
Det är nog fan tidernas bästa bilforum det här alltså.. Finns alltid någon här som svarar om man undrar något!

Helt rätt så behöver du första kardanaxeln då m46 är längre vilket medför att du behöver en kortare axel.

Misstänkte nästan det, men det spelar inte så stor roll! Ligger man endå där under o simmar ryggsimm i snön kan man ju lika gärna passa på att plocka ner hela kardan.. Sitter ju grövre kardanen på glt:n också, så de e väl bara bra.
Men man får väl skylla sig själv endå.. Den har väl fått gå rätt hårt nu sen det började snöa smile
Får väl hålla tummarna för att den lådan håller tills i vår alla fall nu! Den käkar ju växelådor smile Är fjärde lådan nu. Förra ägaren körde sönder 3 lådor.. Haha!

Rasade en satans massa lådor på min röda förra sommarn,, 5--6 stycken, 3 stycken på 2 veckor:P förra ägarn till min rasade nog ett 20 tal:P hehe.. Men 437nm på vanliga GL lådor kan ju bara motsvara mos:P hehe



Sök