FM sändare med svag signal

Herr_Svamp
29 november 2008 · 60 Inlägg

Tjena! smile Köpte mig en FM sändare till min sony ericsson häromdan för att slippa byta ut orginalstereon i min volvo. Ibland funkar det bra men ibland börjar det brusa som tusan. Det beror inte på att radion är felinställd för om jag tar tag i mobilen så blir det genast bra. Jag tolkar detta som att signalen behöver förstärkas på nåt sätt. Nån som har en fiffig idè? big_smile

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 november 2008 · 1 355 Inlägg

koppartrådar ?

Inspiration comes standard
Herr_Svamp
29 november 2008 · 60 Inlägg

Jag antar att man skulle kunna vira koppertråd runt den men det känns som en B-lösning big_smile

Corvair65 Stolt pappa
29 november 2008 · 161 Inlägg

Jag skaffade en kul grej till min originalstereo. En MP3-spelare som ser ut och fungerar som en musikkasett. Man sätter i ett SD-kort och sätter in den i stereon. Tillochmed spolningen funkar smile Dyker upp lite då och då på Tradera.

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 november 2008 · 1 355 Inlägg

Corvair65 skrev:
Jag skaffade en kul grej till min originalstereo. En MP3-spelare som ser ut och fungerar som en musikkasett. Man sätter i ett SD-kort och sätter in den i stereon. Tillochmed spolningen funkar smile Dyker upp lite då och då på Tradera.

aa men om man inte har kasset da ?

ja skulle fortfarande rekommendera att fixa lite me koppartrådar, du behöver ju inte vira runt de bara går nog att fixa till på nått snyggt sätt

Inspiration comes standard
Corvair65 Stolt pappa
29 november 2008 · 161 Inlägg

Se till att det inte sitter något som kan störa ut signalen alldeles i närheten av sändaren. Ex. en oskärmad kabel till ett slutsteg.

Herr_Svamp
29 november 2008 · 60 Inlägg

Hmm ja det kanske får bli så...funderade på om man kunde dra in nån extra kabel från antennkabeln in i kupén men det e nog mer jobb än vad det smakar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang