vet ej om de är under rätt kattegori jag lägger in den. min mamma har en toyota corolla ke20 delux som hon hade när hon fick körkort som står i en lada.har stått där runt 20år.motorn går runt å så då den har vart körd för ca 10år sedan då vi bytte lada att ha den i.
de jag behöver hjälp med är följande *är skinninredning i den å vill inte att den ska spricka när man tar utt den.finns de nån medel att ha på? *är inget vrak då den stäldes av bes.så rost ska de nog inte finnas men va ska man kolla upp på den innan man bes. förutom bromsar? *vart får man tag på reservdelar som tex. oljefilter rotor fördelare mm.mekonomen mecka biltema autoexperten mm. har inte å har inte hittat
ok har sökt på mekonmen med lika bil då jag intre har reggnumret å de finns inte med i webbkatalogen. fick även reda på lite mer om bilen att de är en spricka i en söm på ena stolen å tror de är skinn eller likande då de är en deluxmodell sen att dom bytt framskärmar å motorn då min mamma åkte utan olja:P kan gummigrejer i framavgn va skadade då den inte stått uppallad?
Om du går in och pratar med dom på mekonomen kan dom fixa grejer till bilen, annars har även toyota så dom kan få fram grejer. Om dom inte får fram grejer så prova sök på corolla ke70 på mekonomen,de är samma motordelar men dom är lite nyare
töm ur oljan och byt den samt filter (sedan får du göra samma igen när den blivit varm) bromsvätskan får du byta också då den sugit åt sig massa vatten under åren sedan kan du få problem med vacumslangar o andra slangar som torkat o börjar läcka. men tömma tanken innan körning kan vara en bra ide samt efter det hälla i k-sprit som binder vattnet. soppa filter kommer du få byta.