4047
Sök

Bromsbackar bak till jetta -90. Måste ha ihop bilen innan kvällen! HJÄLP!

4 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Hejsan! yikes

Skulle byta bromsbackar på min jetta. allting gick bra tills jag skulle ha på bromstrumman. Den går verkligen inte att få på det går trögt som fan. jag vet att det är som en liten kant på trumman så den ska hoppa i o gå lättare när den är längst in men det gör den inte. hur gör jag? Tacksam för alla svar!
Senast redigerat av _Ljung_ (14 december 2008)

Lärbro By Night: Fylla & Fight!

Servicerådgivare
715 Inlägg
14 december 2008
_Ljung_ skrev:
Hejsan! yikes

Skulle byta bromsbackar på min jetta. allting gick bra tills jag skulle ha på bromstrumman. Den går verkligen inte att få på det går trögt som fan. jag vet att det är som en liten kant på trumman så den ska hoppa i o gå lättare när den är längst in men det gör den inte. hur gör jag? Tacksam för alla svar!

Kanten på trumman som tar emot kan du slipa bort.. sen ska de bara va att justera till backarna!

// chrille

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

4 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Okej, ska prova med det! Men kan man inte justera backarna innan på något sätt så dom inte ligger på så mycket? Hittar ingen skruv eller liknande heller:S

\m/(><)\m/
742 Inlägg
14 december 2008
Är justeringen max släppt? det är den lilla 3 kantiga grejen med en fjäder och sitter upptill precis vid hjulcylindern, den ska vara uppdragen så mycket det går.. eller så kan du behöva släppa lite på handbromswiren

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

4 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Jag har släppt den max (Om du menar Kilen)? Då är de bara o slipa eller? Handbromswiren är också slapp. Tack för hjälpen:)

-.-
383 Inlägg
14 december 2008
isso skrev:
Är justeringen max släppt? det är den lilla 3 kantiga grejen med en fjäder och sitter upptill precis vid hjulcylindern, den ska vara uppdragen så mycket det går.. eller så kan du behöva släppa lite på handbromswiren

Ser ut som en kil ungefär.
Lite småpilligt att få till det där.
Men som sagt, slipa av kanten på trumman, det är ett måste när man grejar med trumbromsar.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

\m/(><)\m/
742 Inlägg
14 december 2008
_Ljung_ skrev:
Jag har släppt den max (Om du menar Kilen)? Då är de bara o slipa eller? Handbromswiren är också slapp. Tack för hjälpen:)

Ja kilen menade jag.. för trött på morgon för att kunna förklara på nått bra sätt tongue men då är det nog bara att slipa bort kanten så borde trumma hoppa dit av sig själv

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Sök