3767
Sök

Film: Volvo 740 film!

1 002 Inlägg
13 december 2008
haha.. fan vilken underbar film.. vet inte om jag sett nått bättre..
ge den en oscar..

...

3 627 Inlägg
13 december 2008
Pettan8 skrev:
Volvo 740 har ju blivit lite kult ändå.. eller?? Den representerar ju på nått sätt det svenska folkhemmet. Den är lite "lagom" så att säga.

Instämmer helt! 740 är det typiska praktexemplet på en riktig Svenssonbil, finns ingen annan modell som fått en sån Svensson stämpel .. skulle möjligtvis vara alla andra Volvo kombis men 740, då i synnerhet 745 känns mest Svensson!

Och den är hatad av många och älskad av många .. och trots att den ändå är så "svensk" som en bil kan bli så har den blivit så hatad... förstår inte det!

Många här tycker det är en skrothög etc. men hur kul hade det varit om det rullade tusentals Nissan Skyline i Sverige? Kan lova att Skylinen hade blivit syndabocken då!

Jaja skit samma, nu orkar jag inte med Volvo-Saab diskusen längre tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

2 283 Inlägg
13 december 2008
Var i helvete är förrarens keps?! yikes

R.I.P. Michael Jackson!

terazzi
13 december 2008
Pikey skrev:

och en volvo racing tröja tongue hahaha

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 december 2008
jag kör 740
men gillar dom inte
och helt fula är dom inte designen är ju dom skapligt ensamma om
och hur kul skulle det vara om alla bilar va lika runda som en golf ?
och folk som säger att 740 är en dålig bil vad menar ni med dålig ?
att den är kantig och inte har några vidare former ?
och Terazzi visa en skyline som rullat över 100k mil
inte många vanliga bensin bilar som rullar så långt som en gammel volvo gör
hade nutidens bilar haft samma kvalite som volvo hade på 70-80 talet så hade ju verkstäderna kursat idag ^^
nu försvarar jag inte volvo utan vill bara veta vad som är så dåligt med dom
alla bilar har slöa motorer
alla bilar har fula modeller
alla bilar går sönder
alla bilar rostar

Avstängd
653 Inlägg
13 december 2008
ToXtreme skrev:
Dessutom syftade jag på 740 med design skokartong ... och jodå.. 740 kommer alltid vara snyggare än Oldsmobile

Sen förstod jag inte det där med att inte vara ärlig mot mig själv? :S

Alltså nu är du pinsam, suck.

Med att vara ärlig mot dig själv menar jag att du borde erkänna att 740in är ful (och inte vara så överdrivet stolt över gamla familjebilar från 80 talet) och att du kör den för att den är billig att köpa, billig o drift m.m.

Jag har rätt i vad jag än säger.

108 Inlägg
13 december 2008
740 byggdes ful så är de,

3 627 Inlägg
13 december 2008
airflow skrev:
ToXtreme skrev:
Dessutom syftade jag på 740 med design skokartong ... och jodå.. 740 kommer alltid vara snyggare än Oldsmobile

Med att vara ärlig mot dig själv menar jag att du borde erkänna att 740in är ful (och inte vara så överdrivet stolt över gamla familjebilar från 80 talet) och att du kör den för att den är billig att köpa, billig o drift m.m.

Men nu är det så att jag inte anser att 740 är ful .. jag tycker nästan inte att det finns någon ful Volvomodell! Så jag är ärlig mot mig själv när jag säger att jag inte tycker 740 är ful..

Ja, en 740 är billig i inköp etc. men det är en Saab också .. men jag tycker inte om saab, jag tycker inte om hur dem ser ut .. jag gillar nästan ingenting med gamla Saabar, men jag gillar gamla Volvo DÄRFÖR köpte jag en 740! Hade lika gärna kunnat köpa en 850 men jag vill inte ha en 850.. för jag vill ha bakhjulsdrift och jag vill ha svenskt .. så det finns inte så mycket att välja på?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 december 2008
ToXtreme skrev:
airflow skrev:
ToXtreme skrev:

Men nu är det så att jag inte anser att 740 är ful .. jag tycker nästan inte att det finns någon ful Volvomodell! Så jag är ärlig mot mig själv när jag säger att jag inte tycker 740 är ful..

kan inte annat än hålla med, kantig 80-talsdesign när den är som bäst! big_smile

Jonas

Avstängd
653 Inlägg
13 december 2008
Volvo__Mannen skrev:
ToXtreme skrev:
airflow skrev:

kan inte annat än hålla med, kantig 80-talsdesign när den är som bäst! big_smile

Tur att ni inte har så höga krav på design iaf, livet blir så mycket lättare då tydligen smile

194 Inlägg
14 december 2008
airflow skrev:
Volvo__Mannen skrev:
ToXtreme skrev:

Tur att ni inte har så höga krav på design iaf, livet blir så mycket lättare då tydligen smile

och du verkar inte ha sånt högt krav på hur din bil ser ut heller, du hatar 740, förmodligen pga alla raggare ute på vägarna som ska dunka musik osv.. men likt förbannat ser din bil ut som en jävla fjortisraggar bill!! lackade vindavvisare, nerknuffad regskylt, gula dimljus, tonade bakljus! sen vill du ha TIPS på hur du kan göra fronten snyggare? är inte det att säga emot allt du har sagt i denna tråd?? om det nu inte går att göra en 740 fin så lär du väll ändå ge fan i att peta på bilen och spara ihop pengar till din saab istället!
Senast redigerat av Sweeman (14 december 2008)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 december 2008
Frippe1 skrev:
terazzi skrev:
alla som kör 740 gör det bara för dem inte har råd med bättre tongue
har åkt 2 st 740is och det räcker, slöa och tråkiga samt skiiiitfula..

Fattar att man köper den för den e billig o så men finns ju inget mer bra med den ^^

Tur att vi alla tycker olika då, för ja tycker Saab e den största skrothägen hittils tillverkad:P

måste hålla me..

som att en jämförbar.tex saab 900/9000 skulle va roligare tongue

oftast köper man väl en 740 just för att de är kul:)
o leka o billigt o lätt o laga..
va fan orka leka me en banan t bil som 900..elr en 9000 :S
äre nå skämt elr..

inte köper man väl en supra för o vålda på samma sätt elr en skyline..
då är man väl lite mer rädd om bilen..
Senast redigerat av pattilatti2 (14 december 2008)

Avstängd
653 Inlägg
14 december 2008
Sweeman skrev:
airflow skrev:
Volvo__Mannen skrev:

och du verkar inte ha sånt högt krav på hur din bil ser ut heller, du hatar 740, förmodligen pga alla raggare ute på vägarna som ska dunka musik osv.. men likt förbannat ser din bil ut som en jävla fjortisraggar bill!! lackade vindavvisare, nerknuffad regskylt, gula dimljus, tonade bakljus! sen vill du ha TIPS på hur du kan göra fronten snyggare? är inte det att säga emot allt du har sagt i denna tråd?? om det nu inte går att göra en 740 fin så lär du väll ändå ge fan i att peta på bilen och spara ihop pengar till din saab istället!

Okej, gulligt av dig smile om du vill får du gärna komma hem till mig o samla in lite ny info, Så här efteråt gjorde jag bilen helt original utan kjolar eller vita blinkers, inget sådant. Nu idag är det 940-front m.m på den.. Så allt det där du skrev nyss stämmer inte för 5 öre. Så i nuläget är bilen inte ens stylad, dvs. ful som satan.
Och nu undrar ni säkert, varför har jag en 740? Jo jag fick den till ett vrakpris och då bilen är helt rostfri och fin i lacken och 16v motorn så slog jag till eftersom man kan sälja den dyrare, fast nu efteråt ångrar jag att jag köpte skiten för jag har aldrig varit med om nåt liknande, lagar men en sak så går nåt annat sönder, o så håller det på. Nu är jag upp i över 14.000 kr i reparationer på mindre än ett halvår, och då har jag ändå lagat allting själv utan att lämna in nåt. Så lite anledning har jag nog o tycka illa om containern.

Edit. Jag kom visst på hur man kan göra fronten snygg på en 740, man slänger den åt helvete o sätter dit en 940 front, problemet löst. Bara resten kvar.
Senast redigerat av airflow (14 december 2008)

3 627 Inlägg
14 december 2008
Det beror helt på hur man behandlar bilen! Har varit inne och kollat på din 16v "turbo" .. bara det där säger ju hur den bilen sköts motormässigt!

Varför styla en bil som är grisful? Vad är det för vits att lägga pengar på en bil som ändå inte går att göra snygg?

3 650 Inlägg
15 december 2008
terazzi skrev:
Pikey skrev:

och en volvo racing tröja tongue hahaha

hahahha lol lol Dagens!

7 Inlägg
15 december 2008
Tänk er nu att Volvo och Saab hade gjort bakhjulsdrivna bilar istället för framhjulsdrivna nu för tiden?roll

Hur hade det sett ut då? big_smile

Jag hade lätt köpt mig en S60 D5/Aero Vector om den hade varit med bakhjulsdrift, mums!

Hade vart så mycket mer intressantare med bakhjulskoncept än dessa tråkiga framhjulsvarianter, hoho!
Senast redigerat av Freiman (15 december 2008)

Avstängd
653 Inlägg
15 december 2008
ToXtreme skrev:
Det beror helt på hur man behandlar bilen! Har varit inne och kollat på din 16v "turbo" .. bara det där säger ju hur den bilen sköts motormässigt!

Varför styla en bil som är grisful? Vad är det för vits att lägga pengar på en bil som ändå inte går att göra snygg?

Jaha, hur menar du nu? Jag tror min mitt motorrum är finare än majoriteten av alla 740is här på garaget, dessutom sköter jag mina bilar och servar. Du behöver ju inte komma o snacka om sånt du inte vet nåt om? GL-NÖRD.

Got VTEC?
1 593 Inlägg
15 december 2008
@ ToXtreme

Kan du bara ta o lägga ner? Det finns ingen mening med att försöka skydda 740'n som om det vore världens bästa bil i alla kategorier.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

3 627 Inlägg
15 december 2008
Takashi skrev:
@ ToXtreme

Kan du bara ta o lägga ner? Det finns ingen mening med att försöka skydda 740'n som om det vore världens bästa bil i alla kategorier.

Jag tycker det är en förjävla bra bil, du kan få säga vad du vill men det är inget jag kommer bry mig om!

Sök