3258
Sök

Hjälp med lackerings fråger (Hemma)

583 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Tjenare. jag fundrar på och ge mig på lackering.

Vart och vilka saker är bäst eller bra och ha för jobbet.
Kompressor (Minst bar?)
Vart kan man få tag på en bra Färgspruta? (ca pris?)
Pris ca på Laserblå färg hos lackeringen?

säkert 100 saker jag inte har tagit upp eller ens vet av.
tänkte börja nu till lönen kommer med att börja med dörrar huv allt man kan ta av på 855.an

rost fråga. har rost på baklukan är det ens någon idé och fixa eller lika bra och inköpa en rostfri.
det ligger mellan glasrutan och listen.

(Nybörjare)
// BeNgan
Senast redigerat av bengan87 (23 november 2008)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
23 november 2008
En hyffsad spruta går väll på närmare 1000, kompressorn bör väll ha minst 100-150L tank (gissar bara)

Ang luckan, vet ju inte mur mycket rost det gäller men är det omfattande så bör du nog tänka på en ny lucka.

Rock'n Roll

583 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
En hyffsad spruta går väll på närmare 1000, kompressorn bör väll ha minst 100-150L tank (gissar bara)

Ang luckan, vet ju inte mur mycket rost det gäller men är det omfattande så bör du nog tänka på en ny lucka.

luckan. http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=458123
det som är jävligt att det är svårt och komma åt och fixa det.

Du vet ingen firma som säljer färgspruta? vissa säger Biltema men det är inget jag hade tänkt mig för 249 kr sen göra om hela jobbet big_smile
Senast redigerat av bengan87 (23 november 2008)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
23 november 2008
bengan87 skrev:
TenZer skrev:

Du vet ingen firma som säljer färgspruta? vissa säger Biltema men det är inget jag hade tänkt mig för 249 kr sen göra om hela jobbet big_smile

Swedol

Det är svårt att veta hur omfattande rosten är enbart av bilderna, men börja slipa och se om du kan rädda den. Det kan ju inte bli värre än att du blir trungen att köpa en ny?

Rock'n Roll

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
23 november 2008
blästra av rosten, walshpriser/epoxygrund, slipgrund (2 komponent) grundfärg, färg och klarlack. det är vad du bör köpa för att få det vettigt.

Billackerare
365 Inlägg
23 november 2008
bengan87 skrev:
TenZer skrev:

jag har begangnade lacksprutor av märket IWATA tillsalu, proffs sprutor !..pma om de är vid intresse smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Billackerare
37 Inlägg
23 november 2008
Alla delar är lätt att fixa, men måste tas bort rutan från baklucka för att kunna slipa bort rost som finns under den. Jag skulle rekomendera att köpa en som har inte rost, eller har inte rost på samma ställe i allafal. Kompressor ... jo måste ha en tank på 200l minst för att klara jobbet, sprutan kan kosta mellan 2000- 3000 kr och jag pratar om SATA, IWATA (nästan lika bra), biltemas sprutor kan lacka också men inte som det ska, små grejer kanske, eller slippgrunda, eller små delar.

ljudfantast
1 372 Inlägg
18 december 2008
det beror helt enkelt på vilket resultat du vill ha. Nöjer du dig med ett "hemmagjort" resultat så kan du köpa budgetgrejer och behöver absolut inte köpa grejer för 10000 kr för att lacka en gång. Man blir förvånad vad bra resultat det blir av billiga grejer.

3 295 Inlägg
18 december 2008
Min AERO är lackerad hemma i garaget..(ett ganska stort garage) blev ganska bra resultat tycker jag för att vara gjort med budget grejor wink
Senast redigerat av Slave_joe (18 december 2008)

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök