Hej Har problem med min 740 som inte vill starta. Det började med att den gick "ryckigt" och då provade jag att byta bensinpumpen som sitter under bilen men det blev ingen skillnad. Körde ändå ett tag tills den var tvärdöd. Bogserade hem den och konstaterade att den inte fick en droppe bensin. Det visade sig att pumpen under inte gick. Provade då att "koppla förbi" relät till pumpen och då gick pumpen, men då var det ingen gnista istället. Har läst någonstans att relät har någonting med tändningen att göra, stämmer det? Vad kan annars vara fel?
Mycket vanligt fel att bränslerelät är trasig, hade likadant på vår gamla 945´a, ryckte, och fåtalet gånger stannade den, bytte detta så var det lugnt, sitter under stereon.
Är bara Saab som har den i sprängkåpan! Sitter bakom fördelaren, men du hade gnista sa du, men när du byglade nåt försvann den? Har du gnista utan byglingen så garanterat bränslerelät
Är bara Saab som har den i sprängkåpan! Sitter bakom fördelaren, men du hade gnista sa du, men när du byglade nåt försvann den? Har du gnista utan byglingen så garanterat bränslerelät
Volvo med LH 2.4 har tändlägesgivaren på svänghjulet och volvo med LH 2.2 har den i fördelaren.
tevn skrev:
Var ner och skulle köpa ett nytt relä men de var slut. Men då stämmer de där med att reläet måste vara helt för att den ska tända?
Helt måste de ju inte vara. Din tänder väl om du har ditt trasiga relä på plats? Ja förstår vad du menar dock - relät måste sitta på plats och funka för att bilen ska gå överhuvudtaget.
Jag och en polare hade en Volvo 340 -84 som relät var väck på, så ja lödde dit en kabelbara å sen använde vi det som nyckel typ (skulle bli en isbil så de var ju inge noga).. Nackdelen med detta var ju att pumpen så klart gick konstant.