3326
Sök

repor i lacken

1 268 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
hej finns det nåt sätt å få bort synliga repor på mörk lack??

eller vad kostar det å lämna in till exempelvis Ditec eller liknande???

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
25 maj 2006
ocilerande maskin och sonax rubbing, avsluta med sonax vax.

man lever bara en gång så lev väl!

1 079 Inlägg
25 maj 2006
Ta det lugnt med maskin och rubbing om du aldrig gjort det tidigare, lämna iväg bilen hellre än att du fixar polerrosor. Kan man känna repan med nageln så är det i princip omöjligt att få bort repan men det går ju att få det att se bättre ut. Själv använder jag Autosmart polish med hårdvax sen ett lager med Skandinaviskt hårdvax på det med en oscillerande maskin. Men har du aldrig polerat med maskin förut snacka med nån lackerare de brukar kunna polera för en tusing och en påse bullar.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

152 Inlägg
25 maj 2006
Hur vet man vilka bullar dom gillar?! =/

Saluhallen i göteborg!

airbrush rookie
136 Inlägg
25 maj 2006
kanel wink

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

8 Inlägg
25 maj 2006
Har för mig att det finns något som heter "Scratch Remover"...Det är meningen att det ska ta bort mindre repor...Men tyvärr så är tumregeln att om du kan få ner lite utav nageln i repan så går det inte att få bort den...Jag håller med "Ruhler"...Skicka iväg bilen till någon lackerare eller någon som kan...

Performance Ford...

44 Inlägg
25 maj 2006
1500 papper och vatten + vax .. om inte finare papper.. men det är inte att rekomendera om du inte vet riktigt vad du gör.. det är lätt att ta hål på lacken..

Och svarta bilar har en föråga att ha tunnare lack än andra.. (mycket vaxning genom åren)

Åh nej det är han i Saaben!!!

Sök