2809
Sök

sänkning 855 t5 -95

961 Inlägg
31 december 2008
#41
jämför med original tongue .. men visst , jag ska köpa riktiga fjädrar till min pga besiktning + att man vet att de är riktiga grejer som sitter på .. kapa är bara en nödlösning för mig så man slipper åka xc740 tongue

Pure DieselPower

461 Inlägg
31 december 2008
#42
Kan helt klart hålla med om att helt org är dom sky höga, och ser ju bra mycket bättre ut om man får ner den en liten bit, men dom här som säger att det blir bra väghållning med bortagna fjädrar eller kappat 2,5/3varv runtom tänker jag mest på.
Blir ju stöttigare, känsligare för gupp och håller, skrappar i överallt, och obekvämt som fan att åka i, fast det kanske är det som är väghållning;)

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

961 Inlägg
31 december 2008
#43
haha ja man kan ju se de olika wink .. men visst , man känner ju en märkbar skillnad , blir ju mycke stummare MEN mycke studsigare oxå så de är väl ingen höjdare att åka så länge tongue bättre o köpa riktiga fjädrar o dämpare

Pure DieselPower

461 Inlägg
31 december 2008
#44
Jo fast finns la folk som gillar när det studsar med antar ja smile och ta nu inte detta som att jag hatar 740/volvo, som ni ser har jag ju en sån med som får lika mycket kärlek som den andre onämnbara i denna tråden wink
Senast redigerat av M.Persson (31 december 2008)

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

961 Inlägg
31 december 2008
#45
nejdå ingen fara smile .. men du måste erkänna att volvon är roligare än den andre ? wink .. iaf på vinter när de gäller körning o lek ? wink

Pure DieselPower

461 Inlägg
31 december 2008
#46
Ja asså den spinner ju mer på bakhjulen har jag märkt neutral men antar det är nått sånt där programerings fel eller så smile
Ne men sladda och så är ju alltid skoj, helt klart, och på vintern är den ju underbar! 
Men själv får jag faktiskt en lite större kick av att pressa bilen på bana och då passar ju den andre bättre, och sen finns det ju alltid en sån där fusk spak i mellan sättena så det går ju att åka lite brett med den med, bara inte lika långt wink
Men nästa bil blir någ nått rwd så man kan testa lite drift!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

112 Inlägg
31 december 2008
#47
Har sänkfjädrar till 850/855 liggandes om någon är intresserad. 500:-

Bära eller Brista?!

961 Inlägg
31 december 2008
#48
hehe ja fuska går ju alltid wink själv har ja haft en framhjulsdriven bil ( audi 100 ) och jag kan säga just nu att de inte blir nån mer grävling tyvärr .. mycke som krånglar i framvagn , men visst , de kan ha varit en skit bil oxå tongue haha .. nee nu ska ja sticka , en kompis hade kommit över 2 lådor öl , några konsumkurvor (  koskenkorva ) och lite smått o gott big_smile .. gott nytt år på dig så hörs vi säkert nå mer !! hajj smile

MVH Jocke

Pure DieselPower

461 Inlägg
31 december 2008
#49
Ja det är tur att alla bakaxlar och gamla volvo låder är skottsäkra tongue
Koskenkorva smile mumma, ska själv iväg och konsumera lite alkolhaltig dryck, men du får hade så gött du me, gött nytt garaget

/Mikael

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

Snål gnällspik
402 Inlägg
1 januari 2009
#50
Klorin_Elvis skrev:
perzy skrev:
cool Det är lite mer avancerat på 850, man kan inte bara ta fram vinkelslipen och stora släggan. De har något som kallas väghållning. big_smile Det betyder att man kan köra fortare än 70 i kurvor också. De flesta som provat brukar vilja behålla det där.
Det är tack vare den som jag använder 740'is som rundningsmärken på vägarna lol

Vad jag har hört så har inte 850/855 någon bra väghållning orginal !  elr vad menar du ??

850/S/V70 anses ha mycket bra väghållning. Framvagnen är ju vanlig mcphearson men bakaxeln är ju en påkostad halvstel axel (Delta link, volvopatent) med komprimeringsbara bussningar mm som är vida överlägsen en stel axel. Volvo skulle inte ha kostat på nåt sånt utan att det var effektivt!
Självklart är det en stor tung bil som inte är en byggd som en sportbil och inte kan konkurrera i det segmentet men för sin kaross är det en effektiv hjulupphängning.

(Sedan så är tyvärr framvagnens bussningar totalt underdimensionerade och behöver bytas var 10000 mil för att den inte ska slingra sig fram på vägen men det är en annan sak.. sad )

Volvo S80 2,9.

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 januari 2009
#51
perzy skrev:
Klorin_Elvis skrev:
perzy skrev:
cool Det är lite mer avancerat på 850, man kan inte bara ta fram vinkelslipen och stora släggan. De har något som kallas väghållning. big_smile Det betyder att man kan köra fortare än 70 i kurvor också. De flesta som provat brukar vilja behålla det där.
Det är tack vare den som jag använder 740'is som rundningsmärken på vägarna lol

Vad jag har hört så har inte 850/855 någon bra väghållning orginal !  elr vad menar du ??

850/S/V70 anses ha mycket bra väghållning. Framvagnen är ju vanlig mcphearson men bakaxeln är ju en påkostad halvstel axel (Delta link, volvopatent) med komprimeringsbara bussningar mm som är vida överlägsen en stel axel. Volvo skulle inte ha kostat på nåt sånt utan att det var effektivt!
Självklart är det en stor tung bil som inte är en byggd som en sportbil och inte kan konkurrera i det segmentet men för sin kaross är det en effektiv hjulupphängning.

(Sedan så är tyvärr framvagnens bussningar totalt underdimensionerade och behöver bytas var 10000 mil för att den inte ska slingra sig fram på vägen men det är en annan sak.. sad )

Därför finns det både Powerflex-bussningar och Delrin-flygplansaluminiumbussningar att tillgå. big_smile

På NordicR har vi även kontakt med en tillverkare av sportbussningar till Porsche, som går fullt ut och tillverkar riktigt stöddiga bussningar till 850/X70 och S60/V70. big_smile

http://www.jerd.se/volvo/
Senast redigerat av TurbOla (3 januari 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök