2645
Sök

min bil dör!?

27 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
tjenare. Är någon som vet vad det är för fel? först trodde jag att det bara var tomgången som var för låg. men efter ett par försök att vrida upp o vrida ner o vrida upp igen utan bot, så fortsätter den att dö lite när den vill. tex när jag släpper gasen och bromsar in för en kurva så lägger den av. det är en camaro från 87 med automatlåda. hoppas någon har något förslag på vad det kan vara för fel.

Mvh//Lowe

nu även bmw ägare, än så länge har den bara vart till besvär!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
22 maj 2006
Insprutning?? I så fall låter d som det skulle kunna vara nåt med "tomgångsmotorn" / tillsatsluftsliden.. (olika benämningar på samma sak)

355 Inlägg
23 maj 2006
Ja eller så drar den  kyvluft någonstans
Håller den  jämna varv när du  håller den på högre varv utan att bludra ?
Om den gör det så  skulle jag tro att det är som tidigare inlägg tomgångsmoton
I annat fall  kyvluft

110 Inlägg
24 maj 2006
du får skrota hela maskin!! ta wåfflan istället........hare röjjj

Åh!! De där jävlarna i Volvo 142:or med doftgran. Fan vad de fick ligga.

Avstängd
1 106 Inlägg
24 maj 2006
narki skrev:
du får skrota hela maskin!! ta wåfflan istället........hare röjjj

Hallå där!! Vi försöker hjälpa andra o inte säga att nån ska skrota en bil!! Nu till legolito: Blev arg på narki. Jag har för mig att det är tomgångsmotorn som är kasst. Har du kollat så att stiften är i bra skick.

Livet startar vid 220 km/h

215 Inlägg
24 maj 2006
legolito skrev:
tjenare. Är någon som vet vad det är för fel? först trodde jag att det bara var tomgången som var för låg. men efter ett par försök att vrida upp o vrida ner o vrida upp igen utan bot, så fortsätter den att dö lite när den vill. tex när jag släpper gasen och bromsar in för en kurva så lägger den av. det är en camaro från 87 med automatlåda. hoppas någon har något förslag på vad det kan vara för fel.

Mvh//Lowe

Exakt samma problem som jag har på min m3 -96,2 ggr har de hänt när jag bromsat in före en kurva. Har dock bara hänt 3 ggr,så har inte orkat brytt mig,för den startar direkt efteråt tongue

27 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
tack för alla tips! stiften är nästan nya så dom ska det inte vara nott fel på men ska kolla upp det dära med tomgångsmotorn o hoppas att det funkar!

Mvh //Legolito

27 Inlägg
1 juni 2006
Trådstartare
Nu har jag vart inne på verkstan med bilen och gjort en felsökning... det var precis som ni trodde, tomgångs motorn sjunger på sista versen.... tack för hjälpen!

//legolito

Sök