Urkas skrev:
Alltså, vad är grejen? En traktor som går rakt fram några meter. Folk blir verkligen kåta på riktigt fel saker.
Hehe, om det verkligen är en seriös fråga så kan jag försöka svara på den, jag antar att de är väldigt imponerade av det otroliga bygget. Själva tävlingsmomentet har nog inte lika mycket med föraren att göra som i banracing. Det som i sporten här är väll själva byggandet av bilen.
Själv tycker jag också detta är "tråkigt" eftersom jag själv kör och föredrar bana, för mig handlar det mycket om förarens kunskaper, nästan mer än om bilen.
Men jag är inte heller blind för att folk tycker om olika saker, tex tycker jag inte riktigt om top fuel eftersom man kör i fyra sekunder och sen måste man bygga om bilen igen för några miljoner.
Men jag ser ju att det är helt fantastiska maskiner, det är ju en helt otrolig känsla med människorna som har byggt och sen försöker tygla dessa bestar till maskiner.
Så om man gillar att bygga råa grejer och inte vill ha tio tusen parametrar att pilla med så är det ju bättre att köra bara rakt fram och plocka bort en del, då kan man köra med färre kompromisser.
Tex när jag var liten och byggde lego så byggde jag ju inte banbilar, men däremot så byggde jag och mina kompisar varsin traktorpuller med kanske fem elmotorer och fixade med utväxlingarna för att kunna dra flest fyllda petflaskor längst på kortast tid
För då var det ju själva byggandet som var det roliga, sen var det bara att trycka på gasknappen och se vem som byggt bäst.
Förlåt för mitt långa utlägg, men jag ville bara se om jag har förstått det rätt, jag som aldrig har kört något sånt och bara kört banbilar på banor.
Och för övrigt: GALET RÅ MASKIN!