Den var i Lidköping i somras, men den gick inte helt bra tyvärr. Det är det mest fantastiska motorbygge jag någonsinn har sett. INGET kommer bara i närheten av detta. Värsta sorten av motor porr. I torpedbåten hade den inte 10000 hk. Då var den diesel. Nu har den blivit konverterat till bensin och med tre tändstift för varje cylinder, alltså 126 stift. Det har tagit 14 år att bygga om den från torpedbåt motor till traktor motor. Låter lång tid men där är en helt fantastisk finish på alla delar. Makalöst. Ja, just det. Den är ju förstås överladdat.
Glömde en grej. Det som jag tycker är mest imponerande är de ryska ingenjörerna, som har ommit fram till att detta var den mest optimala motorn för torpedbåten. Undrar vilka motorkoncept de kasserade innan de kom fram till den stjärnmotor med 42 cylinder, hihi!
Alltså, vad är grejen? En traktor som går rakt fram några meter. Folk blir verkligen kåta på riktigt fel saker.
samma sak som me strippen bilar förutom att de är effekter mer än det tredubbla och vikter långt över de tiodubblo hellre kolla på traktorpulling än på några bilar som kör på strippen
Alltså, vad är grejen? En traktor som går rakt fram några meter. Folk blir verkligen kåta på riktigt fel saker.
Vad tycker du häftigt då?Har du något roligare att komma med då.
Bilar som kan svänga blir faktisk genast mycket roligare. Rakt fram är ju helt meningslöst. Typ den som trycker på gasen hårdast vinner. Åååh va roligt.
Bilar som kan svänga blir faktisk genast mycket roligare. Rakt fram är ju helt meningslöst. Typ den som trycker på gasen hårdast vinner. Åååh va roligt.
Men då är www.rejsa.nu nog ett bättre ställe att hänga för dig, än på GORG.
Men då är www.rejsa.nu nog ett bättre ställe att hänga för dig, än på GORG.
Du menar att det enda folk här på garaget tycker om är dragracing?
Har man lite sinne för mekanik så borde man rimligen bli impad av ett sådant bygge.Har du kollat bilderna?Att bygga en bil som går bra på bana är ju kul att se det med men sådana finns det ju tusentals av runt om i världen medan den här traktorn är helt unik.Kolla bara in tändsystemet han har byggt det är ju helt sjukt bara det.
Ja själva bygget är riktigt imponerande, men fortfarande ruskigt tråkigt att se nåt köra rakt fram imo.
Skulle bli förvånat om inte du hade blivit grymt imponerat av att se en 402 meters repa med en Top Fuel dragster eller ett Full Pull med Dragon Fire traktoren.
Själv har jag kört mycket på bana och tycker det är jätte kul att spöa min GT3:a på Knutstorp, men ändå tappade jag hakan då jag fick uppleva en Top Fuel dragster och Trakor Pulling. Kanske du skulle ge det en chans.