Hej. som ämnet talar om så undrar jag om det är lagligt att montera fjäderbenstag? Jag undrar då om det skulle vara lagligt till min bil, Volvo S40 årsmodell 1998. Vill endast ha säkra svar, inga spekulationer
Köp ett inte direkt svårt att montera av innan bes.
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Köp ett inte direkt svårt att montera av innan bes.
va då svårt?de e 6 skruvar som du ska skruva av, hur svårt e de? T4 blir en helt annan bil att köra när du får på ett fjäderbensstag:D men att det skulle vara olagligt vet jag tyvärr inte....skulle inte förstå varför...för att de e original på många bilar liksom....jag besiktigade min bil med fjäderbensstag och dom sa inget.....
Köp ett inte direkt svårt att montera av innan bes.
va då svårt?de e 6 skruvar som du ska skruva av, hur svårt e de? T4 blir en helt annan bil att köra när du får på ett fjäderbensstag:D men att det skulle vara olagligt vet jag tyvärr inte....skulle inte förstå varför...för att de e original på många bilar liksom....jag besiktigade min bil med fjäderbensstag och dom sa inget.....
ja han skriver ju "köp ett, INTE direkt svårt att montera av innan bes"
Har läst att folk har haft problem med försäkrningen när dom haft sånt,, för smäller bilen höger fram.. så trycker staget på vänster fram också och gör det tornet snett, sånt gillar inte försökningsbolaget;)
Okej tack för svaren blir att inhandla ett fjäderbenstag i vår.
Vet någon var det finns bra stag till min T4? har inte ämnet att göra, så kanske fel att skriva fråga här. Vill du ha ett stag som inte bara är snyggt utan också ger mig bättre kör egenskaper
Tänk på att ett stag förändrar hela händelseförloppet när det gäller deformationszoner, en bil är uppbyggd för att ta emot smällen och kaross mm skall deformeras i rätt takt för att i den möjligaste mån hindra att kraften tar sig in i kupén och skadar människan. Att montera stag på olika platser försämrar avsevärt karossens chans att göra det den är byggd för och man kan få stora problem, inte bara försäkringsbolagen som redan nämnts utan den egna hälsan kan om man har otur få sig en törn som ger allvarliga men för livet. Om man ändå vill bygga nåt så bör man bygga egna stag som fästes i karossen med alu-skruvar eller liknande som slås av vid en ev kollision, då har man iaf gjort vad man kan.
Olagligt eller ej spelar ingen roll, den egna hälsan är väl ändå viktigast.
Tänk på att ett stag förändrar hela händelseförloppet när det gäller deformationszoner, en bil är uppbyggd för att ta emot smällen och kaross mm skall deformeras i rätt takt för att i den möjligaste mån hindra att kraften tar sig in i kupén och skadar människan. Att montera stag på olika platser försämrar avsevärt karossens chans att göra det den är byggd för och man kan få stora problem, inte bara försäkringsbolagen som redan nämnts utan den egna hälsan kan om man har otur få sig en törn som ger allvarliga men för livet. Om man ändå vill bygga nåt så bör man bygga egna stag som fästes i karossen med alu-skruvar eller liknande som slås av vid en ev kollision, då har man iaf gjort vad man kan.
Olagligt eller ej spelar ingen roll, den egna hälsan är väl ändå viktigast.