4785
Sök

vart försvinner mitt kylarvatten?

1 142 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
märkte idag att min bil läcker kylarvatten men ser inte var...så fyllde ja på nytt och när ja pumpa på slangarna för att få ur luften så blev vatten bara mörkare och mörkare. kollade olje stickan men syns inget där så undrar vad som föresgår där nere

1 142 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
jusste när ja fyllde på vatten så märkte ja även att bilen gick på 3burkar när man körde lungt men om man börja gasa så släppte de och den gick bra...

460 Inlägg
15 januari 2009
blockpackningen

Avstängd
9 Inlägg
15 januari 2009
Även kallad Topplockspackning, Kolla om du har vatten på något stift.

1 142 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
okej

89 Inlägg
15 januari 2009
Kolla efter vit rök ur avgasen, kolla drop på backen under bilen. kolla oljan om du får nått grått/vit i den, då läcker vattnet dit och då borde du inte köra mer alls. Får du olja i vattnet är det inte katastrof, kör till närmaste verkstad o byt topppackning.

399 Inlägg
15 januari 2009
Min volvo 740 tar ochså vatten! Stiften är fina å ingen grädde i motoroljan. ingen vit avgasrök och han går på alla cylindrar. har funderat p om värme paketet tar mitt kylar vatten. kör man hårt me bilen ex ute å sladdar då tar han väldigt mycket vatten. men kör ja lungt typ till å från jobbet 3 mil om dan räcker vattnet i 1 vecka. vore bra om nån hade nåt förslag.

VOLVO for life

Avstängd
9 Inlägg
15 januari 2009
Klaesson ;

Har du vatten på golvet i Kupén ? oftast på förarsidan .
Då har du Trasigt värmepaket, bara och byta smile

460 Inlägg
15 januari 2009
MoteX skrev:
Klaesson ;

Om du läser första inlägget så står det att glykolen är grumlig

1 142 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
ska försöka byta min topp packing imorgon:P

1 150 Inlägg
15 januari 2009
Pilsk skrev:
MoteX skrev:
Klaesson ;

Om du läser första inlägget så står det att glykolen är grumlig

om du läser så svarar han till en annan !

1 150 Inlägg
1 142 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
hur mycket måste man göra för att byta en sån... ja kör bilen i en vägg iställe slipper ja bry mig om packingen

1 142 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
men allså ja åker ju med bílen nu... den funkar ju och allt... bara de att när ja leker dricker den vatten och när ja kör lungt och försiktigt så drar den inge alls(typ)

1 142 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
hehe jo ja kommer nog göra de.... men ska försöka få tag på glt snurran och kasta i den istället:P ingen som bjuder på en fungerande

Sök