4108
Sök

dörrsida bmw e46 coupe

85 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
någon som haft upp dörrsidan på en coupe modell? hur sitter den fast? fått lös den halvvägs, men sitter fortfarande, men jag kan inte se vars den sitter ännu.. har problem med dörr handtaget på utsidan, vill inte öppna riktigt, någon som haft samma problem?

OO=00=OO
132 Inlägg
19 januari 2009
Du har 3 skruv längst med underkant på"armstödet" sen en under emblemet "airbag" sen en i handtaget under en plast plutt.
Jag tror det var alla sen sitter den med plugg. det är bara att börja bryta i underkant så den släpper. De låter högt och det känns som om de ska gå sönder men de gör dom inte smile

Men handtaget kan du väll få lös genom att ta bort en plugg i dörrkanten och skruva ur en skruv? sen äre det bara att ta lös låskolven tror att det ska gå att får bort handtaget utan att riva dörrsidan åxo smile

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

85 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
okej, då har ja missat skruven under airbag pluggen, pillade på den men trodde inte de satt nå skruv där.. smile jo, hade lös kolven, men fick inte lös handtaget, så ja gav mig på dörrsidan ist.. smile

1 800 Inlägg
19 januari 2009
Lossa pluggen i bakkant på dörren, under denna sitter det en torx som lossar låskolven.
Därefter drar du ut handtaget, nu ytterligare en torx för att lossa själva handtaget (kommer inte ihåg nu vilken sida som är felgängad men det lär du ju upptäcka).
Dörren går ej att stänga utan att först skruva tillbaks torxen som lossade själva handtaget, låskistan griper alltså inte.

Sök