Har problem med min 325ix (igen). Nu är problemet att den drar ganska så exakt 100kr bensin på ca 4 mil vilket blir över 2L milen. Nog för att dom brukar dra en del bensin, men inte så mkt. Vad kan problemet va?
Är du riktigt säker på att den drar så mycket?. Kolla läckars av tanken?. Kolla tändingen? min lukta soppa hela tiden när den stod helt fel vilket vart resultatet av massa eldklot ur slutdämparen .
haha det låter ju kul Men min lukar inte bensin. Kan tillägga att när man står vi rödljusen och ska iväg så kan man inte som med andra bilar, gasa till och dra iväg. utan man får gasa lite så han får upp varvtalet först. Han svarar dåligt på gasen på låga varv.
Jag har inte kollat någonting än... Tänkte bara om någon hade nåt tänkbart på lager. Så du har hört att e36an är törstig. Enligt autopowers modellguide så drar 325ix e30 1,09L/mil och 325 e36-94 0,91L/mil. Så min är väl en liten miljöbov redan vid normal förbrukning
Min polare kör en likadan bil som du och den drar 1,3 vanlig körning Så något är ju galet men har tyvärr ingen aning.. Tänkte bara så du får höra vad andra likadana bilar drar
Har problem med min 325ix (igen). Nu är problemet att den drar ganska så exakt 100kr bensin på ca 4 mil vilket blir över 2L milen. Nog för att dom brukar dra en del bensin, men inte så mkt. Vad kan problemet va?
Har du bytt tändstift och kablar?
Om du har gjort det så är det enda nog att göra ett avgasprov och kolla Co- halten och Hc- halten. Mitt råd.........