4387
Sök

Ta bort ac? hjälp

260 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
jag har tänkt ta bort min ac i 945an och har läst lite trådar här nu men några frågor kvarstår.
Jag har tänkt lämna bilen till volvo för att töma gasen så det behöver ni inte tänka på.

1.Men tänkte på kamremen passar den som är till b230 utan ac?

2.Behöver man göra något med elen?  någon lampa som tänder sig?

3.Är det bara att ta bort allt som har med acen att göra måste man täppa några hål osv?

4.Måste man bytta fläkt samt panelen i bilen?

Någon som gjort detta som kan ge några tips?
Mycket tackasm för svar.big_smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 januari 2009
Kamrem är samma på alla, dock har 93 och nyare rundkugg men de har ju inte med saken att göra.

Beror ju på hur seriös man är. Enklast är ju bara att ta bort remmen till kompesssorn.

Annars är de ju bara att ta bort: kompressor, kondensor, torkfilter, och slangar. Att skruva ur instrumentbrädan för att få bort evapuratorn känns lite overkill.

Fläkten behöver inte bytas.

Jonas

260 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Så fläkten och värme och sådant fungerar ändå alltså? och det är bara att plocka bort allt annat som hör till acen?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 januari 2009
Muschke skrev:
Så fläkten och värme och sådant fungerar ändå alltså? och det är bara att plocka bort allt annat som hör till acen?

Ja allt ska funka utom kylan då tongue

Jonas

260 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Okej lårt topen det här. jag märker väl om det inte funkar annars.

Audi/Wv mek
148 Inlägg
24 januari 2009
men varför i hela friden ska du ta bort ac:n ??? vad tjänar man, 5-10 kilo, studier visar klart och tydligt att en människas reaktionstid fungerar mycket, mycket bättre vid en lägre temperatur i kupen, detta gäller ju då såklart även vid växlingar tar du dessutom av remmen så är det ju enbart dom få extrakilona som är kvar, inte för att en acpump där sk, "econ" läge är aktiverat stjäl allt för mycket effekt men....

om folk kör en dragster utan ac kan jag förstå, men inte varför vanliga gat-bilar ska hålla på att riva ur sina system!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
24 januari 2009
Berry skrev:
.....
om folk kör en dragster utan ac kan jag förstå, men inte varför vanliga gat-bilar ska hålla på att riva ur sina system!

+1

fattar heller inte hur folk kan köra utan ac vägrar ta bort min vem fan vill sitta i kö till bilträffar och svettas som en gris...

Sök