2530
Sök

Större Turbo? Besiktning?

KHRacing
24 januari 2009
Golfnik skrev:
Bilen är en 945a..

Så här ser det ut i motorrummet
http://forumbilder.se/images/da42009121639b080.jpg

enda jag kan rekommendera dig är att ta bort dumpen, & skaffa svarta silikonslangar istället för den blåa, finns på KLRacing.se

mvh K
Senast redigerat av KHRacing (24 januari 2009)

1 853 Inlägg
24 januari 2009
terazzi skrev:
Vet detta e OT och kanske borde va en ny tråd, men passar på iaf..
vad säger dem om större bromsar?

det är ju oftast bara bättre säkerhetsmässigt men egentligen får man väll inte köra med ex Brembo GT bromsar...

dom kommer i alla fall se att du bytt men är det riktigt gjort och dom bettar minst lika bra som original så
tycker man det borde vara lugnt

men vill dom vara grinig så är det väll kört där med... hmm

89 Inlägg
24 januari 2009
wtf, säger dom nått på dump o sånt skit? större bromsar?? fan folk åker ju på besiktning m turbosar stora som huvud och glider igenom

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
24 januari 2009
den frågan har man med tänkt på ibland , man får nog chansa å prova om bilen går igenom med en stor turbo

Nissan Silvia

194 Inlägg
24 januari 2009
de besiktningar jag gjort så har dom bara öppnat huven o kollat batteri o chassinr typ.. sedan har dom bara slått igen huven igen:) Hade 15g turbo på min 940 och det sa dom inget om. De måste vara ganska så insatta för att se skillnad på det om allt annat ser hyffsat original ut..

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

724 Inlägg
24 januari 2009
man kanske ska behålla värmeskölden på och låta det se så org. ut som möjligt....men dom kan ju märka nåt vid provkörningen dock...är själv lite orolig för min första besiktning med min bil.

Sök