3194
Sök

Problem med koppling av ljud i audi 80 -95 =(

27 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Får ej igång mina bakhögtalare som jag vill , har en Audi 80 2,6 v6 avant -95 .

Är det någon form av inbyggt steg/delningsfilter som kan tänkas krångla? samt att måste man polvända 4 och 7 i ison?! slår till konstigt i högtalarna när man drar igång stereon ,samt att bakhögtalarna ej funkar när man drar igång radion!

tack på förhand /// en vilsen nisse sad

27 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
japp sitter bara 4 ur original ison.. sen har någon dragit extra sladdar från dörrarna..
Senast redigerat av woodstock_1969 (29 januari 2009)

27 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
japp 2 gröna och 2 grönsvarta.

japp , det stämmer... ska man polvända 4 och 7 där?!  sitter en vit/blå kontakt där just nu som inte får någon signal(7:an).
Lite svårt att ladda upp bilder idag , skulle vara imorgon !

försökte dra kablarna sirekt till ett steg från högtalarna bak.. kan jag ha pajjat dem då? lät förjävligt från dom iaf !

mvh Nille

27 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
japp det stämmer, räknade isåfall från fel håll..., sorry =/

ingen aning , ägt bilen en vecka , har ej kunskap om dem bak, men skulle tro att det är original, ägaren innan hade inte gjort det iaf (hade haft bilen i 4,5 år)!

men jag förstår inte hur det kan låta i högtalarna bak , när dom inte är ikopplade in i steron via "den bruna ison",  något måste få matning från annat håll!

tanken är att om jag får till det , köra bakhögtalarna från stereo ,samt dra dom främre via en iso (hona) till stegt bak! vill inte strula mkt mer med bakhögtalarna, genom att koppla dom till steg oså!

Ägaren inna kopplade bakhögtalarna direkt in i sin stero , varför funkar inte detta på min "nyare" stereo?!

Sök