4293
Sök

Volvo 245 -90 (b230f) - Felkod på LMM och går illa... Ibland!

107 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Jo, tjejens 245 har börjat strula med jämna mellanrum.

Helt utan förvarning börjar den gå skit illa. Första gången de hände tänkte jag direkt att LMM lagt av. Kolla felkoderna o fick felkod på LMM. Bytte den, men ingen skillnad..
Nu har jag kollat alla jordpunkter och fixat till dom. Har även dragit ur kablarna till dragkroken för jag vet att det brukar bli kortis där o orsaka massa problem.

Kan även tillägga att hon kom på att om man stannar o lägger i backen in gång, så går den som den ska igen. (automat)

De e ju så jävla svårt att felsöka när den kan gå bra i veckor.. Sen börjar den bara strula utan förvarning!
Finns ju inga felkoder heller (efter man nollat boxen) när den går bra.

Några bra idéer?? Börjar va jävligt irriterande..

Dansgolv är till för dom som inte har råd att supa i baren..

107 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
ingen??

290 Inlägg
30 januari 2009
Lmm?

290 Inlägg
31 januari 2009
aaah LMM. luftmassemätare har lite kortis i skallen.
det brukar inte komma felkoder på llm för den i stort sett ramlar av.
kolla kontakten til llm, även till syrboxen ganska vanligt med oxidation där.

107 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Kontakten är kollad och rengjord me elektronikrengöring.. Testat med 3 olika LMM och även testat dom i min andra bil. Då funkade alla LMM som dom skulle. Ingen oxidation eller så. Styrboxen är oxå kollad. Känns som att de måste va nåt typ av överslag, glapp eller liknande någonstans..
Flurar även på kablarna till lamdan men då borde den ju ge felkod på den tycker man, eller alla fall att lamdalampan borde lysa.. Kanske inte gör det om det är fukt eller så, vad vet jag smile
Men ja hatar att felsöka fel som bara dyker upp ibland. Man vet ju aldrig om man löst det bara för att bilen råkar gå bra just när man kollat en grej.. Hmm sad

Ingen som råkat ut för något liknande ens..
Alla tips, idéer, teorier välkomnas!

290 Inlägg
1 februari 2009
jävligt skumt att den går bra efter att hon lägger i backen.
måste ju vara något kabel glapp för motorn rycker ju till när man lägger i backen.
ska fundera lite.

Sök