2575
Sök

audi a4 1.8t års -97 startproblem

150 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
hej undrar vad det kan vara för fel
när bilen skall startas kall så startar den oftast på en gång och sen stannar den lika fort efter tredje försöket så går den..? kan det var något med tändningsnyckeln eller bränslepump??
pumpen låter ingenting när man vrider på nyckeln skall man höra denna?
när bilen har startat så går den klockrent hela dagen. det är när den har stått över natten detta händer.

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!

150 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
ingen? sad

71 Inlägg
30 januari 2009
Tja.. jaha du det låter som kallstartsventillen krånglar....kan va en tändmodull som börjar ge sig ok,svårt det där.... åk in till din vag verktad å fråga å nämn de saker ja förslagit så får du se va de säger, mvh Thomas:cool:

Thomas L.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
30 januari 2009
Känner du någon som har VAG-Com? Isåfall kan du be personen felsöka bilen när den stått över natten och sen igen när du har kört en bit på dagen. Annars får du be verkstaden göra detsamma, jag hade hjälpt dig om jag bott närmare.
Lycka till.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

150 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
Känner du någon som har VAG-Com? Isåfall kan du be personen felsöka bilen när den stått över natten och sen igen när du har kört en bit på dagen. Annars får du be verkstaden göra detsamma, jag hade hjälpt dig om jag bott närmare.
Lycka till.

okok får kolla runt om jag hittar nån.

Administratör
2 978 Inlägg
1 februari 2009
Gör såhär slå på tändningen och vänta o se om immobilizerlampan slocknar en gul med en nyckel i. Gör den inte det är felet där. Om den slocknar har du felet nån annanstans. Om lampan inte slocknar direkt kan jag tipsa om hur man relativt enkelt kan fixa felet...

En kopp av den svarta såsen...

Sök